Menu

Luistercijfers en het nieuwe Nationaal Media Onderzoek

Module 4 – Luistercijfers en het nieuwe Nationaal Media Onderzoek

Het luisteronderzoek vernieuwt continu. De afgelopen jaren is het Radiolog in beheer van NLO/GfK steeds verder geoptimaliseerd. NLO (Nationaal Luister Onderzoek) heeft in samenwerking met Triton Digital de Streaming Audio Standaard en de Podcast en Audio on demand Standaard ontwikkeld. Twee standaarden die de breedte van luisteren maandelijks en wekelijks in kaart brengt op streaming radio en podcast niveau.

En nu staan we aan de vooravond van de introductie een grootse innovatie. Het nieuwe luisteronderzoek met de elektronische passieve meter als onderdeel van het totale mediabereiksonderzoek: het Nationaal Media Onderzoek. Het is een nieuwe manier van meten en daarom geeft dit nieuwe onderzoek andere luistercijfers. Daar moeten we ons op voorbereiden. Alle verschillen, de werking en resultanten van het NLO versus het NMO worden haarfijn uitgelegd en besproken in deze module.

Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2022 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Academy
NLO cijfers Nieuws Over Audify
info@audify.nl +31 (0)20 345 1596