Menu

Radio de ROI Multiplier

Een hoger budgetaandeel op radio levert significant hoger campagne-rendement op

Gemiddeld verdienen radio-adverteerders hun investering 7,7 keer terug. Sommige branches realiseren uitzonderlijke prestaties. Met name automotive en retail maar ook impuls producten. Hiermee scoort radio een tweede plaats op basis van ROI. TV staat op één, daarna volgen de goed scorende print titels, outdoor en online.

Drie belangrijkste aanbevelingen voor betere ROI

  1. Radiocampagnes met een opvallende, duidelijke en goed bij het merk passende boodschap scoren bovengemiddeld.
  2. Kijken we naar de mediaplanning dan blijkt bereik een groter effect te hebben op de ROI dan een hoge frequentie, er is een groot statistisch verband tussen beide.
  3. Het gebruik van meer radio verhoogt de totale campagne ROI; als bestaande budgetten opnieuw worden toegewezen om radio een aandeel van 20% in de uitgaven te geven, stijgt de totale campagne ROI met 8%.

Over het onderzoek

Dit onderzoek is gebaseerd op een brede dataset, dat de effectiviteit van radioreclame op de ROI (Return On Investment) evalueert. Het betreft meer dan 2.000 individuele mediacampagnes van 517 verschillende reclamecampagnes onder tien grote sectoren met een verscheidenheid aan multimedia-inzet.

Downloads
pdf
ROI Multiplier Rapport Grootte: 10 MB
pdf
ROI Multiplier Presentatie Grootte: 6 MB
Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2022 - Privacy verklaring
Terug