Menu

Vergeet personalisatie, het is onmogelijk en het werkt niet

Bereik is altijd de grootste voorspeller van marketingsucces geweest en zal dat altijd blijven

“Echte personalisatie is niet haalbaar vanwege de slechte gegevenskwaliteit, maar het is hoe dan ook ineffectief en moet worden vervangen door advertentiemateriaal dat bij iedereen resoneert.” Peter Weinberg en Jon Lombardo zetten op de MarketingWeek website heel duidelijk uiteen waarom data personalistiatie voor marketing onzin is. Matthijs van den Broek geeft via Marketingfacts de Nederlandse duiding. Een interessante visie op data marketing die elke marketeer moet lezen en vooral gebruiken.

Personalisatie werkt niet

De kern is dat personalisatie onmogelijk is en zelfs als personalisatie mogelijk was, werkt het nog steeds niet. Met als ultieme tip voor marketeers: speel in op performance branding, one-size-fits-most-creatie die altijd inspeelt op de gemeenschappelijke categoriebehoeften van alle potentiële kopers.

Lees het op de website van Marketingfacts geplaatst op 20 mei 2022

Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2022 - Privacy verklaring
Terug