“Echte personalisatie is niet haalbaar vanwege de slechte gegevenskwaliteit, maar het is hoe dan ook ineffectief en moet worden vervangen door advertentiemateriaal dat bij iedereen resoneert.” Peter Weinberg en Jon Lombardo zetten op de MarketingWeek website heel duidelijk uiteen waarom data personalistiatie voor marketing onzin is. Matthijs van den Broek geeft via Marketingfacts de Nederlandse duiding. Een interessante visie op data marketing die elke marketeer moet lezen en vooral gebruiken.
De kern is dat personalisatie onmogelijk is en zelfs als personalisatie mogelijk was, werkt het nog steeds niet. Met als ultieme tip voor marketeers: speel in op performance branding, one-size-fits-most-creatie die altijd inspeelt op de gemeenschappelijke categoriebehoeften van alle potentiële kopers.
Lees het op de website van Marketingfacts geplaatst op 20 mei 2022
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.