Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de nieuwe naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder worden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.
Kijk deze animatie om in vijf minuten alles uitgelegd te krijgen over NMO:
Kantar is de grootste organisatie ter wereld op het gebied van data, insights en consultancy. Dat doet Kantar in meer dan 90 landen wereldwijd. Door hun expertise op het gebied van menselijk gedrag te combineren met verschillende databronnen en benchmarks, innovatieve analytics en technologieën helpt Kantar de meest toonaangevende organisaties overal ter wereld succesvol te groeien.
Ipsos is één van de grootste marktonderzoekbureaus ter wereld, met vestigingen in 90 landen en heeft meer dan18.000 medewerkers. De onderzoeksprofessionals, data-analisten en scientists van Ipsos hebben door het combineren van specialismes, unieke oplossingen gecreëerd die inzicht geven in het gedrag, de meningen en de motieven van burgers, consumenten, patiënten, klanten en medewerkers. De 75 oplossingen die we onze klanten bieden zijn gebaseerd op verschillende databronnen: uit onze onderzoeken, het monitoren van social media en uit kwalitatieve en andere (passieve) observatietechnieken. “Game Changers” – onze tagline – toont onze ambitie om onze 5.000 opdrachtgevers te helpen zich gemakkelijker te bewegen in een steeds maar veranderende wereld.
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.