Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) brengt de online audiobeluistering in kaart, zodat voor alle audiomerken vergelijkbare cijfers gerapporteerd worden. Er zijn twee marktstandaarden.
Deze standaarden zijn toegankelijk voor de gehele markt, dus ook partijen die nu niet zijn aangesloten bij NMO Luisteronderzoek kunnen deelnemen.
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
16 februari
16 maart
20 april
17 mei
15 juni
20 juli
17 augustus
21 september
19 oktober
16 november
21 december
18 januari
23 februari
23 maart
26 april
25 mei
22 juni
27 juli
24 augustus
28 september
26 oktober
23 november
21 december
25 januari
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.