Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) brengt de online audiobeluistering in kaart, zodat voor alle audiomerken vergelijkbare cijfers gerapporteerd worden. Er zijn twee marktstandaarden.
Deze standaarden zijn toegankelijk voor de gehele markt, dus ook partijen die nu niet zijn aangesloten bij NMO Luisteronderzoek kunnen deelnemen.
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
15 februari
14 maart
18 april
16 mei
20 juni
18 juli
15 augustus
12 september
17 oktober
14 november
12 december
16 januari
22 februari
21 maart
25 april
23 mei
27 juni
25 juli
22 augustus
19 september
24 oktober
21 november
19 december
23 januari
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.