Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
Zojuist sloot Angela Schijf, ambassadeur van Het Vergeten Kind, de deur van het Glazen Huis achter 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Rob Janssen. Daarmee is 3FM Serious Request vandaag officieel van start gegaan. De dj’s komen in de week voor kerst samen met heel Nederland dag en nacht in actie voor Het Vergeten Kind, de stichting die opkomt voor kinderen in Nederland die opgroeien in een thuissituatie met heftige problemen.
Luisteraars kunnen hun steentje bijdragen aan 3FM Serious Request door als vanouds een plaat aan te vragen voor geld, een donatie te doen of zelf in actie te komen. Dit jaar is het voor publiek weer mogelijk om langs te komen bij het Glazen Huis en ter plekke een donatie te doen via de brievenbus of een cheque in te leveren. De Nieuwe Stad, het terrein waarop het Glazen Huis dit jaar staat, is 24 uur per dag geopend voor publiek. Praktische informatie over het bezoeken van het Glazen Huis is hier te vinden.
Geen Glazen Huis zonder gasten en live-optredens van de beste Nederlandse artiesten. Tijdens 3FM Serious Request zijn er optredens van onder meer S10, DI-RECT, Chef’Special, The Jordan, Snelle en WIES. Daarnaast komen er de hele week, 24 uur per dag, uiteenlopende huis- en nachtgasten voorbij die de dj’s bijstaan. De burgemeester van Amersfoort brengt op zondag al een bezoek aan de 3FM-dj’s, net als Dennis Weening die als eerste nachtgast het huis in gaat. Daarnaast komen onder meer Giel Beelen, Meau, Angela Schijf, Bizzey, Jessie Maya, Qucee en Blanks langs in het Glazen Huis.
Naast het bezoeken van de dj’s die dag en nacht radio maken, worden er ook allerlei activiteiten rondom het Glazen Huis georganiseerd waarvan de opbrengst voor Het Vergeten Kind is. Zo kunnen bezoekers o.a. een virtual reality escaperoom uitbreken, een slinger geven aan de ‘drollendraaier’ van Dierenpark Amersfoort, een workshop parfum maken of gemasseerd worden door professionele masseurs. Ook kunnen bezoekers op de foto worden gezet worden door Juvat Westendorp (bekend van Het perfecte plaatje), een tangoles of aikido workshop volgen, dansen in de mini silent disco, een gedicht op maat laten maken of een kerstkaart uit de succesvolle actie van Jaydon kopen. Ook is de 3FM Serious Request merchandisetruck op de kerstmarkt te vinden waar veel speciale items verkrijgbaar zijn.
NPO 3FM beschikt na afloop over foto- en videomateriaal. Rechtenvrije foto’s en video’s van 3FM Serious Request en het Glazen Huis zijn te vinden in de Newsroom via 3fm.nl/newsroom. Het beeldmateriaal mag kosteloos gebruikt worden om verslag te doen van de actie onder bronvermelding van NPO 3FM.
Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
15 jaar ochtendshow met Fernando Halman Dé stem van de ochtend op NPO FunX viert op 12 december een belangrijke mijlpaal: FunX-dj Fernando Halman presenteert…
Knallend het nieuwe jaar in met optredens van Chris Deluxe, Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer Radio 538 organiseert op de…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.