Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
Na het succes van voorgaande jaren sluit Qmusic ook dit jubileumjaar vier dj’s op in de Q-escape room. Voor deze vijfde editie verdwijnen Marieke Elsinga, Bram Krikke, Domien Verschuuren en Kai Merckx op zondag 17 december achter slot en grendel. Marieke Elsinga, die vorig jaar afwezig was vanwege de geboorte van haar zoontje Jip, maakt dit jaar haar herintrede. Dit maakten de dj’s vanochtend bekend in de ochtendshow.
Na een platenzaak, een museum en het hoofdkwartier van de Kerstman komen de dj’s op 17 december in een geheel nieuwe ruimte terecht. Het thema van dit jaar blijft weer geheim tot het betreden van de ruimte. De Q-escape room staat bekend om zijn unieke en onvoorspelbare elementen. Eerdere edities werden gekenmerkt door mysterieuze berichten, een illusionist, de aanwezigheid van bekende Nederlanders, geheime deurtjes, een pressure room en zelfs een onverwachte ontmoeting met een kameel.
De dj’s krijgen ieder een ultrakort fragment van een hit uit de rijke geschiedenis van de Top 40. De enige manier om uit de Q-escape room te komen, is het raden van de juiste titel en artiest, de oplossing van de muzikale code. Op vaste momenten gedurende de dag mogen de dj’s een gok wagen. Hebben ze hun hits allemaal goed? Dan mogen ze de Q-escape room verlaten. In de Q-escape room bevinden zich allerlei puzzels die de dj’s dichter bij de oplossing brengen. Luisteraars kunnen hen daarbij helpen. Ook zijn er door het hele land hints verspreid. Elke dag tussen 06:00 uur en 20:00 uur wordt er live radio gemaakt vanuit de Q-escape room. De dj’s eten en slapen er ook.
Met de Q-escape room bouwt Qmusic in de kerstperiode aan een spannende traditie waarbij alle luisteraars mee kunnen puzzelen. Dat deden zij tijdens de eerdere edities dan ook massaal. Vorig jaar kwamen er dagelijks meer dan 10.000 berichten binnen en het aantal bezoekers op de website en in de app steeg explosief. Luisteraars kunnen ook dit jaar weer live mee kijken in de studio. Op de site werd de videoplayer 11 keer zoveel gebruikt als tijdens een normale week en via de app zelfs 40 keer zoveel.
Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
15 jaar ochtendshow met Fernando Halman Dé stem van de ochtend op NPO FunX viert op 12 december een belangrijke mijlpaal: FunX-dj Fernando Halman presenteert…
Knallend het nieuwe jaar in met optredens van Chris Deluxe, Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer Radio 538 organiseert op de…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.