Het jaar 2023 stond in het teken van baanbrekend bereiksonderzoek. Dankzij het nieuwe NMO Luisteronderzoek hebben we een duidelijker beeld gekregen van het audiogedrag in Nederland. We kregen in 2023 wekelijks inzicht in het luistergedrag van bijna honderd zenders. Met de NMO Podcast Standaard en de NMO Streaming Audio Standaard biedt NMO een solide basis voor adverteerders en bureaus om weloverwogen keuzes te maken in het digitale audiodomein. Alle standaarden zijn cruciaal, zeker gezien grote veranderingen zoals de landelijke FM-veiling en de evolutie van radiostations.
Audify heeft alle feiten en cijfers van het audiojaar 2023 samengevat in het Audify Audiojaarrapport 2023 dat je hieronder kunt downloaden.
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.