Radio 10 komt voor tweede keer in één jaar tijd met 80’s hitlijst door enorme populariteit decennium
De 80’s Top 810 Radio 10 introduceert voor de tweede keer dit jaar een hitlijst met alleen maar muziek uit de jaren 80: de ‘80’s…
Amsterdam, 11 juli 2024 – De audioreclamemarkt blijft indrukwekkend groeien in het tweede kwartaal van 2024 met een stijging van ruim tien procent. Hiermee houdt de audioreclamemarkt de enorme groei vast. Adverteerders investeerden maar liefst 67,5 miljoen euro in audioreclame, een toename van 6,3 miljoen euro vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de nieuwste Audify-publicatie over de audioreclamebestedingen.
De radiospotomzet groeide met 5 miljoen euro (+9,2%) naar een totaal van 60,5 miljoen euro, wat 90% van de totale audiobestedingen vertegenwoordigt. Branded content reclame steeg met 10% en bereikte 3,2 miljoen euro. De investeringen in digitale audioreclame kenden een spectaculaire groei van 33,4%, resulterend in 3,7 miljoen euro.
De top drie sectoren zagen hun investeringen fors toenemen vergeleken met een jaar eerder. Retail en Financiële Dienstverlening blijven koplopers, maar Transport is de nieuwe nummer drie, en overtreft daarmee de branche Horeca, Toerisme en Recreatie, die ook aanzienlijk meer besteedde dan in het tweede kwartaal van vorig jaar.
De merken die het meest op radio adverteerden zijn Odido, McDonald’s, Aldi, Lidl en KPN. Opvallend zijn de nieuwkomers die in het tweede kwartaal van 2024 fors op radio adverteerden, zoals Stella (#36), De Baak (#41), Calvé (#58), PICNIC (#62), UNOX (#64) en JEEP (#69).
Audio heeft aantoonbaar effect op gedrag. Adverteerders erkennen de kracht van deze effectiviteit. De investeringen in radioreclame leveren rendement op. Dat maakt dat in de betrouwbare omgeving van live radio, adverteerders meer en meer budget toekennen aan radioreclame om met hun merk de vele miljoenen dagelijkse luisteraars te bereiken. Met deze cijfers is de audioreclamemarkt een belangrijke speler in het reclamelandschap en toont het de kracht van radio in het bereiken van Nederlanders.
Liedewij Hentenaar, directeur van Audify benadrukt het belang van audioreclame
De 80’s Top 810 Radio 10 introduceert voor de tweede keer dit jaar een hitlijst met alleen maar muziek uit de jaren 80: de ‘80’s…
Troonrede van het volk In aanloop naar Prinsjesdag op dinsdag 17 september nodigt NPO Radio 1 vanaf vrijdag luisteraars uit om de ‘Troonrede van het…
Welkomstfeest op 26 september Gerard Ekdom organiseert op 26 september een welkomstfeest voor de luisteraars van Radio Veronica. Vanochtend werd bekend dat niemand minder dan…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.