Menu

Winnaars radioreclame

Rijksoverheid en dé VakantieDiscounter winnen een Audify Award voor beste audioreclame

Tijdens de Dag van de Audio op 12 oktober reikte Audify drie audioreclame-awards uit. De jury beoordeelt de radiocommercials op creativiteit, uniciteit en effectiviteit met aandacht voor opvallendheid in het reclameblok, het audio-ambacht, boodschap-overdracht en vooral met attentie voor wat het met de luisteraar doet.

Bandencheck campagne van de Rijksoverheid wint de publieksprijs

Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wint met de campagne Bandencheck de publieksprijs. Er is flink gestemd op de website van Audify, de pakkende commercials met de boodschap in rap om je banden op tijd te checken kreeg 28% van de stemmen.

Kijk, dat zijn VakantieDiscounters winnaar vakjuryprijs

Adverteerder dé VakantieDiscounter wint met de campagne ‘Kijk, dat zijn VakantieDiscounters’ de vakjuryprijs. De absurdistische commercials voelen niet als reclame. Je krijgt een glimlach bij het luisteren. Je ziet de herkenbare situaties zo voor je, je voelt de pijn. De commercials voldoen op alle criteria en disciplines. Jaloersmakend werk. Aldus de jury.

Alle zes genomineerde radiocommercials en campagnes

Er waren zes genomineerde radiocommercials en campagnes voor de vakjuryprijs en de publieksprijs. Ze zijn een voorbeeld voor goede radioreclame en verdienen allemaal applaus. Beluister de creaties hieronder en lees wat de jury te zeggen heeft.

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Bandencheck
Adverteerder Rijksoverheid
Reclamebureau Noise
Geluidsstudio MacLoud
Mediabureau Initiative
Jurycommentaar
Deze campagne haalt het onderste uit de kan voor een dergelijk product. Een saai onderwerp wordt levendig gemaakt. Heel knap om het zo tussen de oren te krijgen. Je krijgt bijna zin om je banden te checken. Goede copy van de rap met goede versies die je onthoudt en dus effectief.
Bandencheck Algemeen
Bandencheck Zomervakantie
Bandencheck Kerst
Bandencheck Voorjaar
dé VakantieDiscounter Kijk, dat zijn VakantieDiscounters
Adverteerder dé VakantieDiscounter
Reclamebureau INDIE Amsterdam
Geluidsstudio Levalo
Mediabureau candid AMPLIFY/ Stroom
Jurycommentaar
De commercials zijn opvallend goed met de bevreemdende geluiden en door de verbeeldingskracht. Het rustige tempo is sterk gekozen, past bij het vakantiegevoel. Geluid is heel goed ambachtelijk uitgevoerd. De drie commercials binnen de campagne zijn consistent opgebouwd met een herkenbare tune, heel slim gedaan gebaseerd op merkherkenning.
Kijk, dat zijn VakantieDiscounters Krekel
Kijk, dat zijn VakantieDiscounters Heet
Kijk, dat zijn VakantieDiscounters Opstarten
Douwe Egberts Kracht van koffie, D.E koffie
Adverteerder Jacobs Douwe Egberts
Reclamebureau TBWA
Geluidsstudio MAKE SOUND
Mediabureau Havas
Jurycommentaar
De consistentie in de merkcommunicatie is goed naar het medium radio gebracht. Heel mooi gemaakt met de herkenbare geweldige muziek. De stemmen zijn goed gecast. Herkenbaar door de alledaagse gesprekken. Een hele mooie merkcampagne.
Kracht van koffie, D.E koffie Soof & Vriendin
Kracht van koffie, D.E koffie Vader & Zoon
KLUUN Help, ik heb een puber!
Adverteerder KLUUN
Reclamebureau Joe Public Take-Away Advertising
Geluidsstudio Soundcircus
Jurycommentaar
Strategisch opvallend goed dat radio is ingezet voor een boekpromotie. Een sterk concept vanuit het boekinzicht ontwikkeld. Creatieve campagne met triggerende scripts in verschillende varianten met de types. Geen standaard stem maar Kluun zelf is de voice-over.
Help, ik heb een puber! Buideldier-Neushoorn
Help, ik heb een puber! Nerdypuber-Relpuber
Help, ik heb een puber! Relpuber-Depripuber
Help, ik heb een puber! Struisvogel-Neushoorn
Squla Ze Komen Er Wel
Adverteerder Squla
Reclamebureau Buutvrij
Geluidsstudio Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Jurycommentaar
Origineel concept dat aanspreekt door grote herkenbaarheid. Goede opbouw binnen de campagne, het evolueert mee met de resultaten van de blokfluitles. De commercials trekken direct de aandacht door de fantastisch irritante blokfluitgeluiden.
Ze Komen Er Wel Squla Slecht
Ze Komen Er Wel Squla Beter
Ze Komen Er Wel Squla Goed
Ze Komen Er Wel Squla Probeer - tagon
Van Haren Die Schoenen
Adverteerder Van Haren
Reclamebureau Bijvoorkeur
Geluidsstudio Soundcircus
Mediabureau Zigt
Jurycommentaar
De jury kiest hier om één versie uit de campagne te nomineren, ‘Die schoenen’. De datingsituatie is heel goed geschreven. De storytelling in de commercial doet denken aan een host read in een podcast.
Van Haren Die Schoenen
Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2024 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Me
Nieuws Over Audify
RadioCloud Contact
info@audify.nl +31 (0)20 345 1596