Veel mensen kennen Vodafone als telefoon provider, weinig weten dat Vodafone ook een zakelijker aanbieder van producten en diensten is die werk op afstand ondersteunen. Hierom is Vodafone Business een eigen Podcast begonnen genaamd ‘Out of Office’. Het belangrijkste doel was hierbij om Vodafone Business bekend te maken als partner in hybride werken.
Dit resulteerde in:
In totaal is de podcast 11.157 keer gedownload, gemiddeld 858 keer peer aflevering. 53% hiervan heeft de podcast voor de helft uitgeluisterd, dit is 8% hoger dan het doel. De merkoverweging is met 6% omhoog gegaan. Echter zijn er ook andere campagnes geweest dus zouden die dit ook veroorzaakt kunnen hebben. Dit geldt ook voor de NPS die met 3% en 27% is gestegen.
De podcast werd positief beoordeeld door de luisteraar. Zo vond 48% dat Vodafone Business kennis heeft over hybride werken na het beluisteren van de podcast en kreeg de podcast een beoordeling van een 7,1.
Beluister de podcast hier en zie de volledige case hieronder.
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.