Een radioreclamecampagne bestaat tenminste uit drie onderdelen: doelstelling, de radiocommercial zelf en het uitzenden van de radiocommercial(s) op de radio. Wij raden aan om hiervoor een communicatie-adviesbureau in de arm te nemen; een reclamebureau voor de ontwikkeling van een goed concept dat leidt tot de radiocommercial(s) en een mediabureau zorgt voor de juiste mediadruk en inkoop in de gewenste doelgroep. Zo kunnen doelstellingen met radioreclame gerealiseerd worden. Uit ervaring en uit onderzoek weten we dat een goede commercial essentieel is voor een effectieve reclamecampagne. Wees dus niet te zuinig op dit vlak!
Deze vraag is net zo lastig te beantwoorden als ‘wat kost een auto?’ Alles is afhankelijk van doelstellingen en doelgroepen. Om een voorbeeld te geven: er is een verschil wanneer de doelgroep bestaat uit alle zakelijke beslissers in Nederland of cultuurminnaars in Flevoland om hen te informeren over een tentoonstelling. Het te investeren budget is o.a. afhankelijk van de lengte van de commercial, de mediadruk die nodig is om de doelstellingen te bereiken, het seizoen en de doelgroep.
Een eerste oriëntatie kan door met de audiobedrijven te spreken over de commerciële mogelijkheden. Zij kunnen informatie geven over het bereik en het communicatievermogen van hun radiostations.
Voor algemene vragen over radioreclame is Audify bereikbaar via info@audify.nl.
We horen u graag!
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.