Als de radiocampagne is uitgezonden en de luistercijfers beschikbaar zijn, vindt de campagne-evaluatie plaats. Dit is het moment waarop kan worden bekeken of de vooraf berekende prognoses qua luisterdichtheid en GRP’s afwijken van de uiteindelijk werkelijk behaalde luisterdichtheid.
Aan de hand van de NLO rapportages wordt de campagne-evaluatie gegenereerd. De doelstellingen worden afgezet tegen de resultaten en de campagne kan aangevuld worden met zowel kwantitatieve als kwalitatieve learnings. Daarbij wordt gekeken of ervaringsregels gerealiseerd zijn. De verantwoording wordt gepresenteerd aan de adverteerder. De learnings worden ook weer meegenomen bij de inkoop van een volgende radiocampagne.
Hieronder zijn de volledige NLO rapportage en publicatieregels te lezen.
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.