Adverteerder krijgt via een one-stop shop unieke toegang tot FM, DAB, streaming audio en podcasts Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij…
100% NL dj, Giorgio Hokstam is trotse vader van twee kinderen en samen met zijn vrouw spreken zij regelmatig over gezinsuitbreiding. Maar begrijpt Giorgio eigenlijk wel écht wat een zwangerschap inhoudt en wat een vrouw meemaakt gedurende deze negen maanden? Om het besef te vergroten, neemt Giorgio een bijzondere stap. Vanaf maandag 14 augustus tot en met vrijdag 18 augustus zal hij 24 uur per dag ervaren hoe het is om zwanger te zijn, inclusief (nep) buik die overeenkomt met 34 weken zwangerschap. Giorgio zal tijdens dit zwangerschapsexperiment verslag doen van zijn ervaringen op de radio en de sociale media kanalen van 100% NL.
Om te ervaren wat een vrouw gedurende negen maanden meemaakt, wordt Giorgio voorzien van een (nep)buik die overeenkomt met 34 weken zwangerschap. Gedurende de week zal Giorgio deelnemen aan diverse zwangerschapsactiviteiten, waaronder zwangerschapsbootcamp, een pufcursus en het proeven van typische zwangerschap cravings. Op vrijdag 18 augustus in ‘Goedemorgen 100% NL’ wordt hij aangesloten op een weeën simulator en zal hij zijn ochtendprogramma presenteren, terwijl hij zijn ademsoefeningen uit de pufcursus in praktijk brengt, om de intense stroomgolven te onderdrukken. Luisteraars kunnen deze ervaringen live op radio volgen.
Giorgio’s experiment beperkt zich niet enkel tot de radio uitzendingen. Giorgio draagt de zwangere buik 24 uur per dag en zal dus ook ervaren hoe het is om boodschappen te doen, gezinsuitjes naar de kinderboerderij of het strand en zelfs het in- en uitstappen in bed. Hij legt al zijn ervaringen vast in een dagelijkse vlog, die te volgen is op de sociale media kanalen van 100% NL.
Als man kan ik nooit ervaren wat een vrouw voelt en doormaakt tijdens een zwangerschap. Toch wil ik met verschillende technieken en activiteiten proberen te ervaren hoe bijzonder het is om zwangerschap te ervaren. Ik hoop dat dit experiment mij helpt de ervaring van mijn vrouw en andere zwangere vrouwen nóg beter te begrijpen. Ik kijk er naar uit!
Giorgio Hokstam over de bijzondere ervaring die hem te wachten staat
Adverteerder krijgt via een one-stop shop unieke toegang tot FM, DAB, streaming audio en podcasts Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij…
De 3FM Awards Met 3FM Serious Request nog vers in het geheugen, blikt NPO 3FM alweer vooruit op het volgende: de 3FM Awards! De line-up…
A Forest van The Cure opnieuw op nummer 1 Michael Jackson, Prince, U2, Bruce Springsteen en Queen: in de jaren ’80 scoorden zij hun grootste…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.