Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
Radio als onderdeel van een krachtige crossmediacampagne zorgt voor een significante stijging van de reclameherinnering en bovenal voor positieve en onderscheidende merkassociaties. Dit blijkt uit het effectonderzoek van het FMCG-merk Douwe Egberts naar de toegevoegde waarde van radio in de mediamix en de bijdrage van radio aan de mentale beschikbaarheid van het merk.
Douwe Egberts laat overtuigend zien dat met de inzet van radioreclame meer positieve en onderscheidende merkassociaties opgebouwd worden. Sterke creaties – met sonic branding – zorgen voor een rijkere emotionele verbeelding van het merk in het hoofd van de consument en maakt het opbouwen van associaties een stuk eenvoudiger. Deze merkassociaties zijn belangrijk om de mentale beschikbaarheid en de brand salience te vergroten. De combinatie van radio met andere bereiksmedia zorgt bovendien voor een stijging dieper in de funnel van de merkparameters merkhouding en merkvoorkeur.
De creatieve uitingen van de ‘Kracht van koffie, Douwe Egberts koffie’ zijn onderscheidend en daardoor krachtig. De commercials zijn daarmee dus zeer goed in staat effect te sorteren. De onderzoeksresultaten tonen aan dat maar liefst 70% van de Nederlanders de Douwe Egberts brandsound spontaan aan het merk Douwe Egberts koppelt, met de daarbij gepaard gaande positieve en onderscheidende merkassociaties. Het merkgeluid van Douwe Egberts is daarmee een ontzettend krachtige distinctive brand asset. Met behulp van dit onderscheidende merkgeluid én de andere auditieve uitingen is Douwe Egberts in staat om snel merkkoppelingen te realiseren door de inzet van radioreclame.
Bij FMCG leeft het idee dat je meerdere zintuigen moet prikkelen om de consument te verleiden. Je moet kijken, bijna proeven en voelen. Geluid speelt daar voor veel marketeers minder een rol in. Zonde!
Hanka de Bruin, Senior Media Manager van Jacob Douwe Egberts Nederland
Audify wil graag de impact van audio inzichtelijk maken voor adverteerders en hun adviseurs. Audify, in samenwerking met Jacobs Douwe Egberts en mediabureau Havas Media, heeft DVJ Insights de opdracht gegeven te onderzoeken wat de attributie is van radio (in de mediamix) op de mentale beschikbaarheid voor het merk Douwe Egberts.
Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
15 jaar ochtendshow met Fernando Halman Dé stem van de ochtend op NPO FunX viert op 12 december een belangrijke mijlpaal: FunX-dj Fernando Halman presenteert…
Knallend het nieuwe jaar in met optredens van Chris Deluxe, Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer Radio 538 organiseert op de…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.