Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
Zojuist is voor het eerst in de geschiedenis van de Foute 1500 vóór de start van de lijst de top 10 bekendgemaakt. Qmusic-dj’s Tom van der Weerd & Bram Krikke deelden de top 10 met de luisteraars en maakten bekend dat ‘Engelbewaarder’ de nieuwe nummer 1 is in de Foute 1500. Het nummer van Marco Schuitmaker wist vorig jaar als nieuwe binnenkomer een mooie nummer 2 positie te bemachtigen, maar dit jaar is de meezinger door luisteraars verkozen tot onbetwiste nummer 1. ‘Engelengezang’ van Donnie & Snollebollekes, het Foute Anthem van 2024, volgt op de tweede plek en ‘Rainbow In The Sky’ van DJ Paul Elstak is weer terug op het podium met een derde plek. De komende 7 dagen kunnen Qmusic-luisteraars 24 uur per dag genieten van de allerbeste foute tracks ooit gemaakt.
Engelenstrijd
Qmusic verzamelde afgelopen week duizenden stemlijstjes met daarin de favoriete foute tracks van luisteraars. De strijd om de nummer 1 positie werd een nek aan nek-race tussen ‘Engelbewaarder’ van Marco Schuitmaker en het nummer ‘Engelengezang’ van Donnie & Snollebollekes. ‘Engelbewaarder’ kwam uiteindelijk als duidelijke winnaar uit de bus. De volkszanger kwam speciaal voor het openen van de lijst naar de Qmusic-studio en werd daar verrast met het goede nieuws.
Wauw, dit is te gek, ik ben hier heel erg blij mee. Echt ongekend. Dankjulliewel. Nu al zin in de Foute Party volgende week.
Marco Schuitmaker
Eerder dit jaar sleepte Marco Schuitmaker de Qmusic Top 40-award binnen voor ‘Beste Nieuwkomer Nationaal’ en stond hij met ‘Engelbewaarder’ 8 weken in de Nederlandse Top 40. Dat hij nu bovenaan de Foute 1500 is geëindigd, voelt als een kers op de taart, aldus Schuitmaker.
Happy hardcore verbindt generaties
Qmusic zorgt komende week voor een feest op de Nederlandse radio. Voor het eerst sinds het bestaan van de Foute 1500 is de volledige top 10 bij de start onthuld, met daarin twee happy hardcore nummers als nieuwe binnenkomers. Naast het Foute Anthem ‘Engelengezang’, heeft ook ‘Europapa’ van Joost Klein het vanuit het niets tot de top 10 geschopt. De succesvolle hit heeft ervoor gezorgd dat jong en oud los gaan op happy hardcore en dit genre generaties verbindt. Ook DJ Paul Elstak plukt de vruchten van de hernieuwde liefde voor happy hardcore en is met ‘Rainbow In The Sky’ terug in de top 3.
Top10
1 ‘Engelbewaarder’ – Marco Schuitmaker
2 ‘Engelengezang’ – Donnie & Snollebollekes
3 ‘Rainbow In The Sky’ – DJ Paul Elstak
4 ‘Dancing Queen’ – ABBA
5 ‘Links Rechts’ – Snollebollekes
6 ‘Schultenbräu’ – Donnie & Chantal Janzen
7 ‘Wannabe’ – Spice Girls
8 ‘Europapa’ – Joost Klein
9 ‘Atemlos Durch Die Nacht’ – Helene Fischer
10 ‘Oya Lélé’ – K3
Record voor Roxy Dekker
Dat Nederlandstalig geliefd is bij de luisteraar, blijkt wel uit het feit dat de 9 hoogste nieuwe binnenkomers allemaal Nederlandstalig zijn. Roxy Dekker heeft met 4 nieuwe binnenkomers, waaronder ‘Satisfyer’ en ‘Sugerdaddy’ een recordaantal nieuwe hits in de lijst te pakken. Ook het EK voetbal heeft invloed op de lijst. Het nummer ‘Wij Houden Van Oranje’ van André Hazes stijgt maar liefst 1000 plekken en ook ‘Viva Hollandia’ van Wolter Kroes heeft een hogere notering in de lijst.
De Foute 1500 is samengesteld op basis van stemmen van de luisteraars. De komende 7 dagen laat Qmusic 24 uur per dag de allerbeste foute tracks ooit gemaakt horen. De volledige lijst is te bekijken op Qmusic.nl en in de Qmusic-app.
Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
15 jaar ochtendshow met Fernando Halman Dé stem van de ochtend op NPO FunX viert op 12 december een belangrijke mijlpaal: FunX-dj Fernando Halman presenteert…
Knallend het nieuwe jaar in met optredens van Chris Deluxe, Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer Radio 538 organiseert op de…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.