3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
3FM Serious Request komt deze 20e editie in actie voor Stichting ALS Nederland. Dat maakten 3FM-dj’s Rob Janssen en Wijnand Speelman zojuist bekend in Rob & Wijnand en de Ochtendshow. Daarnaast werd onthuld dat het Glazen Huis dit jaar in de oudste stad van Nederland staat; op de Grote Markt in Nijmegen. Traditiegetrouw voert 3FM in de week voor kerst actie voor het goede doel en zetten de dj’s zich samen met heel Nederland dag en nacht in om zoveel mogelijk geld in te zamelen, dit jaar voor ALS-patiënten.
In Nederland leven zo’n 1.500 mensen met ALS (amyotrofische laterale sclerose), of de aanverwante ziekten PSMA en PLS. Ieder jaar komen er 500 nieuwe patiënten bij en overlijden er ook 500 mensen. Dat betekent dat elk jaar duizenden gezinsleden, vrienden, kennissen, familie en collega’s te maken krijgen met deze mensonterende ziekte. Patiënten is maar weinig tijd gegund, bij ALS vallen de spieren één voor één uit. Na de eerste symptomen leven patiënten gemiddeld nog drie tot vijf jaar. Er is daarom geen tijd te verliezen.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS. Daarnaast financiert de stichting ook hulpmiddelen zoals een spraakcomputer, rolstoelbus of een opklapbare elektrische rolstoel. De juiste hulpmiddelen geven mensen met ALS en hun naasten bewegingsvrijheid om het leven te vieren. Om zoveel mogelijk geld op te halen voor het noodzakelijke onderzoek en de ondersteuning van patiënten komt 3FM Serious Request dit jaar in actie voor Stichting ALS Nederland.
Met 3FM Serious Request willen we Nederland verbinden, maar bovenal in beweging brengen. ALS is een van weinige dodelijke ziektes. Er is geld nodig voor onderzoek, maar ook voor hulpmiddelen om mensen met ALS en hun naasten bewegingsvrijheid te geven. Samen met heel Nederland maken we ons sterk om die patiënten en hun families te helpen en hopelijk het onderzoek juist nu dat zetje te geven zodat ALS geen dodelijke ziekte meer is. Met het gastvrije Nijmegen, een bruisende stad in de provincie, hebben we een prachtig decor om eind december het Glazen Huis te laten schitteren. Prachtige verhalen, kom-in-acties, live muziek van de beste artiesten: dit wordt een unieke editie, waarbij we hopen dat heel Nederland samen met ons in actie komt voor Stichting ALS Nederland.
Menno de Boer, zendermanager NPO 3FM
Het is fantastisch dat we zijn verkozen als het goede doel voor 3FM Serious Request 2023! Het geld dat dit mooie evenement oplevert is keihard nodig voor onderzoek. Dankzij recente technologische ontwikkelingen hebben we de hoop dat ALS in de nabije toekomst een behandelbare ziekte wordt in plaats van een doodvonnis. Daarnaast steunen we projecten voor optimale zorg en hulpmiddelen. Want voor mensen die de diagnose ALS krijgen, gaat het niet alleen om overleven maar ook om de kwaliteit van leven. Het is nu tijd om door te pakken en onderzoek naar ALS flink op te schalen. Geen tijd te verliezen!
Limore Noach, directeur Stichting ALS Nederland
3FM Serious Request zet zich ook dit jaar in de week voor kerst in voor het goede doel, dit jaar voor Stichting ALS Nederland. Van 18 t/m 24 december staan de radiozender en alle online en social kanalen van 3FM volledig in het teken van de actie en wordt er 24 uur per dag live radio en online content gemaakt vanuit het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen. Welke 3FM-dj’s dit jaar in het Glazen Huis actievoeren wordt op een later moment bekendgemaakt. Bezoek 3fm.nl/seriousrequest voor meer informatie.
3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
‘Wanna Be Startin’ Something’ van Michael Jackson, ‘Rhythm Is A Dancer’ van Snap en ‘Last Dance’ van Donna Summer wél in de lijst Een belangrijke…
Van kerstklassiekers tot Radio Viervoeter De feestdagen staan voor de deur en NPO Klassiek brengt luisteraars in heel Nederland samen met een gevarieerd aanbod aan…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.