Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
De KINK Album Top 1000 heeft in 2024 opnieuw records gevestigd, zo blijkt uit gegevens van Triton en het NMO Luisteronderzoek. Dit jaar steeg het totaal aantal gestreamde uren met 9% ten opzichte van de vorige editie. Bovendien steeg het aantal luisteraars volgens het NMO van 357.000 in 2023 naar 462.000 dit jaar, een stijging van 29%
In de lijst, die tussen 8 en 20 juli te horen was op KINK, staan bands als Nirvana, Muse en Arctic Monkeys bovenaan. ‘Ten’ van Pearl Jam werd door de luisteraars van KINK verkozen tot het beste album ooit gemaakt.
De online-cijfers (totaal aantal gestreamde uren) zijn verzameld door Triton, en omvatten alleen Nederlandse connecties. Het is belangrijk te benadrukken dat dit cijfer betrekking heeft op apparaten, niet op individuele luisteraars. De NMO luistercijfers geven een compleet beeld van de beluistering doordat ook DAB+, digitale kabel en FM-luisteraars meegeteld worden.
“De voortdurende groei en het breken van records laten zien hoe belangrijk de KINK Album Top 1000 is voor onze luisteraars,” zegt programmadirecteur Michiel Veenstra. “Deze cijfers tonen maar weer eens onomstotelijk aan dat de behoefte voor een radiozender waar gitaarmuziek centraal staat groot is en alleen maar groeit. Fantastisch om te zien dat steeds meer rockliefhebbers KINK ontdekken!”
Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
15 jaar ochtendshow met Fernando Halman Dé stem van de ochtend op NPO FunX viert op 12 december een belangrijke mijlpaal: FunX-dj Fernando Halman presenteert…
Knallend het nieuwe jaar in met optredens van Chris Deluxe, Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer Radio 538 organiseert op de…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.