Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
Missie 538 is officieel van start! De actieweek werd vanmorgen geopend door Jasmijn Nijhuis (9 jaar) uit Emmen die op indrukwekkende wijze voorlas uit haar eigen kinderboek waarin ze haar tijd in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht beschrijft. Daarna bracht Davina Michelle haar speciaal geschreven Missie 538-anthem ‘January Without You’ ten gehore, een nummer over de kracht van hoop. Tot en met vrijdag 23 december komen de dj’s van Radio 538, luisteraars en vrienden van het station in actie om samen zoveel mogelijk geld op te halen voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Het doel is een zo groot mogelijke bijdrage aan de realisatie van een clean room, waarin afweercellen van kinderen worden geprogrammeerd om kanker aan te vallen.
Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 december staat Radio 538 volledig in het teken van Missie 538 en wordt de programmering aangepast. Luisteraars bepalen in ruil voor een donatie welke muziek de zender draait en ook dit jaar krijgt het live op de radio veilen een prominente rol. Onder andere bekende vrienden van het station en toonaangevende bedrijven bieden unieke ervaringen en producten aan waar luisteraars ‘live’ op kunnen bieden. Zo veilt Tino Martin een dubbele platina plaat (die hij zelf komt ophangen), kun je meevaren met een onderzeeboot van de Koninklijke Marine en biedt Dafne Schippers een speciale sprinttraining aan. Alle veilingitems zijn hier te vinden.
Ook kunnen luisteraars, bedrijven en andere organisaties hun eigen actie starten en de opbrengst daarvan doneren, een actie van een ander steunen of een losse donatie doen. Zo zijn er vanuit het hele land al honderden acties opgezet. Van het maken en verkopen van armbandjes tot het organiseren van sporttoernooien. KiKa, als belangrijke financier van onderzoek dat in het Prinses Máxima Centrum plaatsvindt, steunt de actie ook en roept heel Nederland op om in de week van 19 december de korte broek uit de kast te trekken om zo aandacht te genereren voor kinderkanker en geld op te halen. De opbrengst van hun actie wordt geheel gedoneerd aan Missie 538.
Het is het derde jaar op rij dat Radio 538 zich in de dagen voor kerst inzet voor het goede doel. In 2020 maakte de zender zich hard voor De Voedselbank en in 2021 voor twaalf verschillende doelen, waar het Prinses Máxima Centrum er één van was.
Arjan Pomper als opvolger van Ton Schoonderbeek Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op…
15 jaar ochtendshow met Fernando Halman Dé stem van de ochtend op NPO FunX viert op 12 december een belangrijke mijlpaal: FunX-dj Fernando Halman presenteert…
Knallend het nieuwe jaar in met optredens van Chris Deluxe, Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer Radio 538 organiseert op de…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.