Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
NPO Klassiek heeft met behulp van kunstmatige intelligentie bekende componisten uit het verleden weer tot leven gewekt. Door middel van Bing Chat (GPT-4), Midjourney AI, historische kennis en creatieve verbeelding voeren Johann Sebastian Bach, Ludwig van Beethoven en Antonio Vivaldi in aanloop naar de Klassieke Top 400 van NPO Klassiek campagne voor de lijst én hun meest bekende muziekstukken.
De Klassieke Top 400 is een hitlijst met de 400 mooiste klassieke muziekstukken en is van maandag 9 tot en met vrijdag 13 oktober te horen op NPO Klassiek.
De vernieuwende Artificial Intelligence-campagne toont de componisten in een hedendaagse omgeving, waardoor het lijkt of Bach, Beethoven en Vivaldi zó de moderne wereld in zijn gestapt. Op basis van de kennis over de uiterlijke kenmerken van de componisten zijn met Midjourney moderne afbeeldingen gegenereerd voor de campagne. Deze fotorealistische moderne beelden worden voor de campagne gebruikt in advertenties, branded content, en als basis voor de tv-commercial en online video.
Aansluitend op de commercial zijn de componisten met behulp van kunstmatige intelligentie geïnterviewd. Na een check door muziekexperts op eventuele onjuistheden verschijnen de interviews in artikelen op het AD en De Volkskrant. In deze interviews vertellen de componisten over hun leven, muzikale carrière en het ontstaan van bekende muziekstukken als De vier jaargetijden, Für Elise, de Negende symfonie en de Matthäus-Passion. De interviews met Bach, Beethoven en Vivaldi zijn tussen 18 en 30 september te lezen op AD.nl, Volkskrant.nl en in Volkskrant Magazine. Daarnaast voeren de componisten online campagne voor zichzelf en de Klassieke Top 400. Ze roepen luisteraars op om te stemmen en te luisteren.
Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Ruim 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024 Amsterdam, 24 oktober 2024 – De audioreclamemarkt blijft onstuitbaar groeien en bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden…
Nieuwe hitlijst en dj’s SLAM! Al bijna 10 jaar draaien elke vrijdag verschillende toonaangevende Nederlandse en internationale dj’s een set tijdens de MixMarathon op SLAM!…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.