3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
Over vierenveertig dagen is het zover; dan worden de dj’s van NPO 3FM opgesloten in het Glazen Huis op het Rodetorenplein in Zwolle. Zij maken dan een week lang 24 uur per dag live radio en online content voor 3FM Serious Request, dat dit jaar in actie komt voor Metakids. Vanochtend zijn de dj’s die dit jaar het Glazen Huis ingaan bekendgemaakt; het ijzersterke trio Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman wordt opnieuw opgesloten om zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel. Voor het eerst in de geschiedenis gaan dezelfde dj’s het opeenvolgende jaar het Glazen Huis in.
Vanochtend was moeder Petra met haar kinderen Jaro en Dani te gast in Wijnand in de Ochtend (KRO-NCRV) op 3FM. Jaro en Dani hebben allebei een metabole ziekte en weten hoe belangrijk het is om geld op te halen voor Metakids. Zij maakten met het openen van gouden enveloppen één voor één de namen bekend van de dj’s die dit jaar het Glazen Huis in gaan: Wijnand Speelman, Sophie Hijlkema en Barend van Deelen.
Wijnand Speelman (KRO-NCRV) zegt daarover: “Het is een eer om dit jaar weer een week lang in actie te komen voor 3FM Serious Request. Samen met Barend en Sophie zetten we ons volledig in om zoveel mogelijk geld op te halen voor Metakids, want onderzoek naar metabole ziekten is keihard nodig.” Hij vervolgt: “De afgelopen weken heb ik al veel ouders en kinderen gesproken die met een metabole ziekte te maken hebben (gehad) en als vader van twee dochters raakt dit doel mij enorm. Deze verhalen raken ongetwijfeld ook anderen en ik hoop dat zoveel mogelijk mensen in actie komen of doneren.”
Sophie Hijlkema (AVROTROS) vult aan: “Op dit moment zijn metabole ziekten de meest dodelijke ziekten onder kinderen. Voor de 10.000 gezinnen die ermee te maken hebben, is het cruciaal dat hun stem gehoord wordt en dat er een hoopvolle toekomst is waarin deze ziekten behandelbaar zijn. Samen kunnen we echt het verschil maken. Dat ik dit jaar weer samen met Wijnand en Barend mag bijdragen, is fantastisch!”
“Met z’n drieën gaan we weer een topweek tegemoet in Zwolle! Ik kan nu al niet wachten op een afgeladen vol Rodetorenplein en ik kan alvast beloven dat er hele vette artiesten en gasten langskomen. Het voelt voor mij als vader heel oneerlijk dat kinderen met een metabole ziekte zo weinig kansen hebben. Daar moeten we verandering in brengen. Daarom wil ik met heel Nederland een onvergetelijke actieweek neerzetten om zoveel mogelijk geld op te halen voor Metakids” concludeert Barend van Deelen (PowNed).
Niet eten en geen mobiele telefoon
Ook dit jaar hebben de Glazen Huis-dj’s te maken met een extra uitdaging: zij moeten tijdens de actieweek hun mobiele telefoon inleveren en kunnen daarom alleen contact met het thuisfront onderhouden via de radio of tijdens een bezoek aan het Glazen Huis in Zwolle. De extra beproeving resulteerde vorig jaar in mooie momenten met familieleden en extra focus op de actie. Traditiegetrouw eten de dj’s tijdens 3FM Serious Request niet, maar krijgen zij op vaste tijdstippen sapjes die uit allerlei ingrediënten kunnen bestaan.
3FM Serious Request zet zich ook dit jaar weer in voor het goede doel, deze editie voor Metakids, dat strijdt tegen metabole ziekten. In de week voor kerst, van 18 t/m 24 december, staan de radiozender en online kanalen van 3FM volledig in het teken van de actie. Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman maken 24 uur per dag live radio en online content vanuit het Glazen Huis op het Rodetorenplein in Zwolle. Bezoek 3fm.nl voor meer informatie.
3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
‘Wanna Be Startin’ Something’ van Michael Jackson, ‘Rhythm Is A Dancer’ van Snap en ‘Last Dance’ van Donna Summer wél in de lijst Een belangrijke…
Van kerstklassiekers tot Radio Viervoeter De feestdagen staan voor de deur en NPO Klassiek brengt luisteraars in heel Nederland samen met een gevarieerd aanbod aan…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.