3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
Radio Veronica gaat vanaf maandag twee weken lang terug naar de jaren ’90 van de vorige eeuw. Van 18 t/m 29 maart zendt het radiostation de Top 1000 van de ’90s uit, het decennium van onder andere Nirvana, Robbie Williams, Oasis, Anouk en Snap!
Het was de tijd van grunge en eurodance en van de opvallende dansmoves zoals die van MC Hammer en de Macarena. De trip down memory lane op de radio wordt mogelijk gemaakt door de stemlijstjes van luisteraars die de Top 1000 hebben samengesteld. Met duizend nummers is het ook direct de langste ’90s-lijst van de Nederlandse radio.
Queen is de hofleverancier van de Top 1000 van de ’90s. De Britse band staat maar liefst 12 keer in de lijst, op voet gevolgd door Bryan Adams en Michael Jackson die allebei 11 noteringen te pakken hebben.
In de ochtendshow zijn tijdens de Top 1000 typische nineties gadgets te winnen. Bij het spel ‘Nineties of nie’ kunnen luisteraars aangeven of een nummer uit de jaren ’90 komt of niet. Daarmee zijn prijzen te winnen als een Gameboy, een Super Soaker en een Playboy uit 1996 met Pamela Anderson. Verder staat de ’90s prijzenkast vol met items als een complete Flippo-map, de dvd-collectie van Friends, een Furbie, een Super Ninentendo, een Discman en een videoband van Bassie & Adriaan.
De Radio Veronica Top 1000 van de ’90s is iedere werkdag van 09:00 tot 18:00 uur te horen. De lijst is te volgen via RadioVeronica.nl en de top 90 blijft nog geheim tot de finaledag op 29 maart.
3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
‘Wanna Be Startin’ Something’ van Michael Jackson, ‘Rhythm Is A Dancer’ van Snap en ‘Last Dance’ van Donna Summer wél in de lijst Een belangrijke…
Van kerstklassiekers tot Radio Viervoeter De feestdagen staan voor de deur en NPO Klassiek brengt luisteraars in heel Nederland samen met een gevarieerd aanbod aan…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.