3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman door Hubert Bruls, de burgemeester van Nijmegen, opgesloten in het Glazen Huis. Daarmee is 3FM Serious Request vandaag officieel van start gegaan. Diggy Dex trapt de openingsavond muzikaal af, waarna iconische duo’s Sunnery James & Ryan Marciano en Pete Philly & Perquisite op het grote podium naast het huis staan. 3FM Serious Request is de hele week 24 uur per dag te volgen via 3FM, NPO Start en NPO 1 extra.
De Glazen Huis-dj’s komen in de week voor kerst samen met heel Nederland dag en nacht in actie voor Stichting ALS Nederland. Met het geld kunnen zij onderzoek naar de oorzaak en behandeling van de ziekte financieren, maar ook hulpmiddelen voor mensen die nu ALS hebben. Heel Nederland kan bijdragen aan 3FM Serious Request door als vanouds een plaat aan te vragen voor geld, een donatie te doen, mee te bieden op een item van de veiling of zelf in actie te komen. Voor bezoekers is het mogelijk om langs te komen bij het Glazen Huis en ter plekke een donatie te doen via de brievenbus of een cheque in te leveren. De Grote Markt in Nijmegen is 24 uur per dag geopend voor publiek.
Geen Glazen Huis zonder gasten en live-optredens van de beste Nederlandse én internationale artiesten. Dit jaar als vanouds op een groot podium naast het huis. Tijdens 3FM Serious Request zijn er optredens van onder meer Tom Odell, Chef’Special, Only The Poets, SERA, Kraantje Pappie, S10, René Froger, De Staat, Meau, Kris Kross Amsterdam en Eelke Kleijn. Daarnaast komen er de hele week, 24 uur per dag, uiteenlopende huis- en nachtgasten voorbij die de dj’s bijstaan. Bekijk de volledige line-up van optredens en gasten hier.
Naast het bezoeken van de dj’s die dag en nacht radio maken, worden er ook allerlei activiteiten rondom het Glazen Huis georganiseerd waarvan de opbrengst voor Stichting ALS Nederland is. Zo is ook de 3FM Serious Request merchandisetruck op het plein te vinden waar veel speciale items verkrijgbaar zijn. Deze items zijn ook verkrijgbaar via de 3FM Serious Request webshop.
3FM Serious Request is 24 uur per dag te volgen via 3FM en 3FM.nl, maar ook via NPO 1 extra en NPO Start. Tijdens de actieweek staat NPO 3 ’s avonds in het teken van 3FM Serious Request met het programma Avondgasten (NTR) om 19.25 uur, Serious Christmas (PowNed) om 22.05 uur en Een Huis Vol Glazen (PowNed) om 23.25 uur. Op NPO 1 zijn er de hele dag door updates van de dj’s in het Glazen Huis en De Tussenstand vlak voor het Achtuurjournaal, om 19.50 uur. De finale van 3FM Serious Request is op kerstavond om 19.40 uur te zien op NPO 3, met de live bekendmaking van het eindbedrag. Bekijk het overzicht van de gehele programmering hier.
NPO 3FM beschikt na afloop over foto- en videomateriaal. Rechtenvrije foto’s en video’s van 3FM Serious Request en het Glazen Huis zijn te vinden in de Newsroom via 3fm.nl/newsroom. Het beeldmateriaal mag kosteloos gebruikt worden om verslag te doen van de actie onder bronvermelding van NPO 3FM.
3FM Serious Request zet zich ook dit jaar in de week voor kerst in voor het goede doel, deze twintigste editie voor Stichting ALS Nederland. Van 17 t/m 24 december staan de radiozender en alle online en social kanalen van 3FM volledig in het teken van de actie. 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman maken 24 uur per dag live radio en online content vanuit het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen. Ga naar 3fm.nl/seriousrequest voor meer informatie.
Foto: NPO 3FM/Ben Houdijk
3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
‘Wanna Be Startin’ Something’ van Michael Jackson, ‘Rhythm Is A Dancer’ van Snap en ‘Last Dance’ van Donna Summer wél in de lijst Een belangrijke…
Van kerstklassiekers tot Radio Viervoeter De feestdagen staan voor de deur en NPO Klassiek brengt luisteraars in heel Nederland samen met een gevarieerd aanbod aan…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.