Radio is een bewezen medium om nieuwe klanten en marktaandeel te vinden voor merk adverteerders en e-commerce partijen. Als je naast online ook radio en/of TV inzet, kun je nieuwe doelgroepen bereiken en daarmee het marktaandeel en de omzet verder vergroten. Radio is doorgaans de meest kostenefficiënte keuze.
Naast het winnen van marktaandeel en merkbekendheid is er ook een direct effect te realiseren met radio: traffic naar de website. Wij noemen dit Direct Response Radio. In deze radiocommercials worden consumenten opgeroepen een online actie te doen; een website bezoeken voor meer informatie, zich aanmelden, een test doen, een app downloaden, een product of dienst kopen, enz. Het mooie hierbij is dat dit directe effect goed te meten is met attributietools waarmee vervolgens de effectiviteit verder kan worden geoptimaliseerd.
In dit document ontdek je hoe Direct Response Radio werkt:
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.