Menu

Een hoger aandeel radio in de mediamix leidt tot significant betere scores op merk KPI’s

Radio is essentieel onderdeel van de mediamix voor maximale merkresultaten

In een onderzoek uitgevoerd door dentsu in opdracht van DPG Media Radio, is de invloed van radio op merk KPI’s onderzocht. Ondanks dat radio slechts 9% van alle bruto mediabestedingen in 2022 en 2023 uitmaakte volgens Nielsen, blijkt uit het onderzoek dat een hoger aandeel radio in de mediamix aanzienlijk betere resultaten oplevert op alle gemeten merk KPI’s.

Belangrijkste bevindingen

Het onderzoek bevestigt dat radio niet alleen kostenefficiënt is, maar ook effectief bereik genereert, waardoor het een essentieel onderdeel is van de mediamix voor maximale merkresultaten.

Het onderzoek is uitgevoerd met behulp van CCS, de exclusieve plannings- en inzichtentool van dentsu, in oktober 2023. Het onderzoek omvatte 60 mediascenario’s die de optimale budgetverdeling onderzochten voor het maximaliseren van KPI’s zoals bereik, bekendheid, overweging en imago, met een vast budget van € 440.000,- en een doelgroep van 20-49 jaar gedurende 4 weken.

Bekijk het onderzoek
pdf
DPG Media - Radio in de Mix Grootte: 506 KB
Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2024 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Me
Nieuws Over Audify
RadioCloud Contact
info@audify.nl +31 (0)20 345 1596