Hekta På Tur is een Noorse winkel voor outdoor artikelen die de mogelijkheid zag om via de radio een breed publiek te bereiken in een tijd dat veel Noren op zoek waren naar outdoor artikelen. Het was de eerste keer dat het merk een radiocampagne probeerde en de resultaten overtroffen alle verwachtingen.
De verkoop in april steeg met 200% in vergelijking met het voorgaande jaar, veel nieuwe klanten registreerden zich ook voor nieuwsbrieven en breidden zo de leads van het merk uit. Een van de spots was gericht op draagbare kookapparatuur en als gevolg daarvan werden er in de eerste vier maanden van het jaar meer van deze items verkocht dan in de afgelopen twee jaar samen.
Voor meer informatie en de radiocommercials beluisteren ga je naar de website (in het Noors).
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.