Radio is een goed medium voor propositiecampagnes. Binnen de drukke automarkt is een minimale radiodruk van 250 GRP’s per week nodig om goed hoorbaar te zijn. Houd rekening met een benodigd effectief bereik van vijf contacten. Een tag-on is effectief voor het realiseren van extra herkenning en het communiceren van propositie / aanbod.
Dit leren we uit de case van automerk X. Zij heeft een (stand alone / non-tv) radiocampagne ingezet om de propositie van een nieuw automodel (model Y) te ondersteunen. Qmusic heeft daarbij samen met Mindshare ism GroupM een onderzoek uitgevoerd om meer inzicht te krijgen in het effect van deze campagne en de waarde van radio voor het behalen van communicatiedoelstellingen in het algemeen.
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.