Het NMO brengt maandelijks de online live radiobeluistering in kaart, zodat voor alle radiomerken vergelijkbare cijfers gerapporteerd worden.
De cijfers hebben betrekking op het online luistergedrag op connected devices. Andere platformen voor het beluisteren van radio (zoals via FM of DAB+), maken geen onderdeel uit van de rapportage. Voor de totale beluistering, ongeacht het platform, is er het NMO Luisteronderzoek.
De NMO Streaming Audio Standaard bestaat uit de consumptie van live of lineaire audio die door luisteraars in Nederland online (via IP) wordt beluisterd. De data zijn gebaseerd op audiostreams en worden verzameld aan de hand van registraties via logfiles en/of web-analytics tools. Hiertoe werkt NMO samen met Triton Digital die via haar streaming meetservice de industriestandaard biedt voor gevalideerde online audiodata.
Het laatste overzicht van alle radiostations, mediabedrijven en verkoopnetwerken is hieronder via de pdf te zien. Ook vind je hier meer informatie over hoe de standaard wordt samengesteld. Wil je verder terug in de tijd of een andere selectie van data, ga dan naar de analysetool.
Wil je een bericht ontvangen als de nieuwe ranker gepubliceerd wordt? Mail dit verzoek dan aan info@audify.nl
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.