Menu

Pizza Hut adverteert via slim spraakbesturingssysteem

Alexa, open Pizza Hut-bezorging

De Amerikaanse keten Pizzahut is in samenwerking met reclamebureau Say It Now begonnen met adverteren door middel van slim spraakbesturingssysteem Alexa in de UK. De samenwerking omvatte de creatie van actiegerichte audio-advertenties, waarmee luisteraars een voucher voor de pizzaketen kunnen claimen en toegang kunnen krijgen tot meer informatie met een eenvoudige spraakopdracht op hun slimme luidspreker.

De advertenties worden momenteel getest op Amazon Alexa-apparaten; wanneer luisteraars de Pizza Hut-advertentie op digitale radiostations horen, kunnen ze eenvoudig “Alexa, open Pizza Hut-bezorging” zeggen om hun coupon te ontvangen.

Deze campagne past in het doel van Pizza Hut om gemakkelijk toegankelijk te zijn, met eenvoudige bestelopties die ook beschikbaar zijn via de app en website. We zijn toegewijd aan het bieden van een gemakkelijke pizza-ervaring – van bestelling tot levering – en deze innovatieve gesprekstechnologie maakt het mogelijk om deze toewijding op nieuwe en opwindende manieren na te komen.

Nicola Keane, hoofd digitale marketing bij Pizza Hut

Mogelijke resultaten

Met de hulp van Navigate Digital wil de campagne miljoenen luisteraars bereiken. Uit onderzoek blijkt dat 39% van de Britse volwassenen thuis toegang heeft tot een slimme luidspreker. Onderzoek voorspelt ook dat spraakassistenten de waarde van smart home-betalingen zullen opdrijven tot $ 164 miljard in 2025.

Reclame voor slimme luidsprekers heeft echt opwindend potentieel dat belooft de betrokkenheid en de groei te stimuleren voor toonaangevende merken zoals Pizza Hut.

Izla Russell, klantdirecteur bij Navigate Digital
Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2022 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Academy
Nieuws Over Audify
RadioCloud Contact
info@audify.nl +31 (0)20 345 1596