Menu
Geplaats op 6 mei 2024

Audioreclamebestedingen stijgen 10,2%

Eerste kwartaal 2024 noteert met 48,4 miljoen euro opnieuw een recordomzet

Adverteerders investeren als nooit tevoren in audioreclame. In het eerste kwartaal van dit jaar stijgen de bestedingen met 10,2% naar 48,8 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en 4,5 miljoen euro meer dan in dezelfde periode van 2023. Audify publiceert vandaag de audioreclamebestedingen van het eerste kwartaal van 2024.

De radiospotomzet is goed voor 89% van de besteding en stijgt met 9,7% naar 43,1 miljoen euro. De branded content reclame stijgt aanzienlijk met 26,7% en komt uit op 3 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit naar 2,3 miljoen euro (+1,3%).

Branches en adverteerders

De top drie branches is dit eerste kwartaal hetzelfde als vorig jaar: Retail, Financiële Dienstverlening en Horeca,Toerisme,Recreatie. Beduidende groei zit in de branches Financiële Dienstverlening, Telecom,ICT en Voedings- en Genotmiddelen. De merken die het meest op radio adverteren zijn KPN, McDonald’s, Odido, Aldi en Promovendum. Nieuwe merken in de radioreclame top 50 zijn Volkswagen, Ford, Douwe Egberts en Nespresso.

Hiermee komt de voorspelde verdere groei voor de audioreclamebranche uit. Met het nieuwe luisteronderzoek en de vele advertentiemogelijkheden die audiokanalen bieden, zijn adverteerders nog beter in staat om hun audio-investeringen in te zetten in effectieve campagnes. Het bereik en de impact van audioreclame wordt door adverteerders en bureaus herkend. We zien nog veel groeikansen voor audio, nog niet alle toepassingen in het domein worden volledig benut. Daar ligt een mooie taak voor Audify om dit kenbaar te maken.

Liedewij Hentenaar – directeur Audify
Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2024 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Me
Nieuws Over Audify
RadioCloud Contact
info@audify.nl +31 (0)20 345 1596