Dag van de Audio terugluisteren
Tijdens de Dag van de Audio kwamen alle nieuwe ontwikkelingen op audio, media, merken en tech aan bod. Compleet terug te luisteren.
Op donderdag 8 september hebben Adformatie, Amp.Amsterdam en Voicebooking.com voor de tweede keer op rij de Dag van de Audio georganiseerd. Tijdens een acht uur lange live-uitzending vanuit Capital C lieten 35 gasten hun licht schijnen op alle nieuwe ontwikkelingen rondom audio. Digitale stemmen, de razendsnelle opkomst van TikTok, de herprofilering van 3FM, het belang van audio bij gedragsbeïnvloeding, succesvolle samenwerkingen tussen merken en artiesten, het kwam allemaal aan bod.
Terugluisteren
Donderdag 8 september was het programma live op Adformatie.nl en nu een maand lang terug te luisteren via de website van Adformatie.
Dit is het programma van de Dag van de Audio
De Ochtendshow met Marisa Heutink & Susanne van Nierop
7:00 – 8:00 uur : Radio
- Olav Mol over Grand Prix radio
- Mouad Aijoul (FunX) over het bereiken van jongeren in de grote steden
- Liedewij Hentenaar (Audify) over trends in radioland
- Creative director Marcel Hartog (Joe Public Take-Away Advertising) over creatieve radioscripts
- Mitch Albracht (Talpa Network) over de effectiviteit van radio tov TV
8:00 – 9:00 uur: Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding
- Prof. Steven Scholte (Neurensics) over hoe audio werkt in het brein
- Astrid Groenewegen (Sue Amsterdam) over het ontwerpen van gedrag
- Head of science Ferdi Gokhan van Yune over hoe reclame nu echt werkt
9:00 – 10:00 uur Muziek & reclame
- Joey Boeters (Fitzroy) over de liefde tussen Ben & Jerry’s & Tony’s Chocolonely
- Maartje Glas (Buma Music in Motion) over Women in Media Music
- Creative director Marlon van Franquemont- Koster over waarom creatieven zo vaak ook muzikant zijn.
- Singer-songwriter Sofia Dragt
- Creative director Joeri Jansen van Roorda over hoe je zelfs de overheid kan koppelen aan upcoming artiesten
The Lunch Show with Paul Charles & Diederik van Middelkoop
12:00 – 14:00 uur: International trends & tech
- Director marketing music Andy Lykens of Netflix about the sound of Netflix hit series
- Christiana Courtright (AKQA) about what Tiktokker’s want to hear
- ECD Rik Chant of We Are Pi about the sound of Desperados
- Writer & TV-producer Gail Renard about popular culture and her adventures with Yoko Ono & John Lennon
- Chloe Cappelier and Sohel Aziz of Accenture Song about the role of sound in experience design
Jasper en Jente in de middag met Jasper Mulder en Jente Kater (& Joris van der Pol)
15.30 uur – 16.30 uur: sonic branding
- Big Orange over de snelle opkomst van sonic branding agencies
- Nikita Lensink van JustEat TakeAway over samenwerken met supersterren en de herkenbare sound.
- Thomas Zwart van Capital C over het geluid van een gebouw
16.30 – 17.30 uur: Podcast-uurtje
- Jeroen de Bakker over hoe je als merk een goede podcaststrategie neerzet
- Ruth van der Vlugt over podcasts voor thought leaders
- Country manager Florentine Vos van Podimo
- Sandor Jansen van FD Mediagroep over het bouwen van het b-2-b-podcastplatform Listn
17.30 – 18.30 uur: De toekomst van audio
- Jort Koopman van Talpa Network over gepersonaliseerde audio op basis van text to speech
- Britt Messing is oprichter van ForYou Agency en praat je bij over alle laatste TikTok -trends
- Zendermanager Menno de Boer van 3FM over trends in radioland en de nieuwe programmering van 3FM
- Worden stemmen overbodig? CEO Barnier Geerling van Daisys.ai geeft een doorkijkje naar de toekomst