3.000e uitzending Top 40 In aanloop naar de Qmusic Top 40 Awards, heeft Maan vandaag de eerste award al in ontvangst mogen nemen. Ze is…
In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Audify publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het eerste kwartaal van 2022.
Digitale audioreclame groeit wederom met 90% relatief het meest, van 1,46 naar 2,77 miljoen euro. Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast radiospotreclame, dat is maar liefst 5 miljoen (+14,7%) meer ten opzichte van 2021. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.
We zien dat de toename in investeringen in audioreclame verder doorzet. Digitale audioreclame blijft fors groeien. En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de logische inzet hiervan. We zien nog veel meer groeikansen voor adverteerders. De attributie van audio op bijvoorbeeld organische search is een resultaat dat nog veel adverteerders te weinig kennen. Audify wil adverteerders hier graag in begeleiden.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
3.000e uitzending Top 40 In aanloop naar de Qmusic Top 40 Awards, heeft Maan vandaag de eerste award al in ontvangst mogen nemen. Ze is…
“Mensen willen gehoord worden” Mensen in Nederland willen meer gehoord worden door overheidsinstellingen, de politiek en ook de media. Dat concluderen de makers van NPO…
Epische jaren 80 Van 14 tot en met 20 januari staat Radio Veronica volledig in het teken van de ‘Epic 80s’. Een week lang herbeleven…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.