Menu
Geplaats op 9 mei 2022

Investeringen audioreclame groeien fors door

41,7 miljoen audioreclame in eerste kwartaal 2022

In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Audify publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het eerste kwartaal van 2022.

Explosieve groei digitale audioreclame

Digitale audioreclame groeit wederom met 90% relatief het meest, van 1,46 naar 2,77 miljoen euro. Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast radiospotreclame, dat is maar liefst 5 miljoen (+14,7%) meer ten opzichte van 2021. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.

We zien dat de toename in investeringen in audioreclame verder doorzet. Digitale audioreclame blijft fors groeien. En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de logische inzet hiervan. We zien nog veel meer groeikansen voor adverteerders. De attributie van audio op bijvoorbeeld organische search is een resultaat dat nog veel adverteerders te weinig kennen. Audify wil adverteerders hier graag in begeleiden.

Liedewij Hentenaar, directeur Audify
Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2022 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Academy
NLO cijfers Nieuws Over Audify
info@audify.nl +31 (0)20 345 1596