Erik maakt je werkdag Vanaf maandag 8 januari 2024 zal Erik van Roekel elke werkdag te horen zijn op 100% NL. Tussen 10.00 en 13.00…
In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Audify publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het eerste kwartaal van 2022.
Digitale audioreclame groeit wederom met 90% relatief het meest, van 1,46 naar 2,77 miljoen euro. Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast radiospotreclame, dat is maar liefst 5 miljoen (+14,7%) meer ten opzichte van 2021. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.
We zien dat de toename in investeringen in audioreclame verder doorzet. Digitale audioreclame blijft fors groeien. En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de logische inzet hiervan. We zien nog veel meer groeikansen voor adverteerders. De attributie van audio op bijvoorbeeld organische search is een resultaat dat nog veel adverteerders te weinig kennen. Audify wil adverteerders hier graag in begeleiden.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
Erik maakt je werkdag Vanaf maandag 8 januari 2024 zal Erik van Roekel elke werkdag te horen zijn op 100% NL. Tussen 10.00 en 13.00…
Vanaf 2 februari elke vrijdag van 14.00 – 18.00 uur te horen Sinds 2018 is het de meest gestelde vraag in medialand; keert Edwin Evers…
Sky Radio’s all-Christmas muziekprogrammering van start vanuit Disneyland Paris Zojuist klonk het startschot van ‘The Christmas Station’ op een wel heel bijzondere plek: Mickey en…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.