NPO 3FM en HUMAN presenteren unieke 8D-podcast ‘In het hoofd van’
De podcast is een 8D-ervaring over mensen met mentale problemen We zitten de hele dag in ons eigen hoofd. Of het nu gepieker, gekke gedachtenspinsels…
In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Audify publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het eerste kwartaal van 2022.
Digitale audioreclame groeit wederom met 90% relatief het meest, van 1,46 naar 2,77 miljoen euro. Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast radiospotreclame, dat is maar liefst 5 miljoen (+14,7%) meer ten opzichte van 2021. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.
We zien dat de toename in investeringen in audioreclame verder doorzet. Digitale audioreclame blijft fors groeien. En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de logische inzet hiervan. We zien nog veel meer groeikansen voor adverteerders. De attributie van audio op bijvoorbeeld organische search is een resultaat dat nog veel adverteerders te weinig kennen. Audify wil adverteerders hier graag in begeleiden.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
De podcast is een 8D-ervaring over mensen met mentale problemen We zitten de hele dag in ons eigen hoofd. Of het nu gepieker, gekke gedachtenspinsels…
Donnie maakt Foute Anthem van Qmusic met niemand minder dan Chantal Janzen Vandaag lanceert rapper Donnie samen met niemand minder dan Chantal Janzen hun eerste…
Rick van Velthuysen vanaf 5 juni iedere werkdag van 06:00 – 09:00 uur te horen Vanaf maandag 5 juni keert radio-dj Rick van Velthuysen terug…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.