Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Qmusic-dj Kai Merckx heeft zojuist een zomerhit gelanceerd, genaamd ‘Wat Zijn We Lekker Weg’. Kai, die deze zomer de ochtendshow van Mattie en Marieke overneemt, heeft het nummer met behulp van Q-luisteraars en AI geschreven. De release komt extra goed uit nu de regenachtige dagen ruimte maken voor zomers weer.
Vorige week riep Kai de luisteraars van Qmusic op om elementen aan te leveren waar een typische zomerhit aan moet voldoen of wat zij associëren met vakantie. Met deze input ging Kai aan de slag, waarbij hij de hulp inriep van kunstmatige intelligentie om een begin van de teksten en melodie te genereren.
Het begon eigenlijk vooral met de vraag hoe ver AI zou komen in het proces van het maken van een liedje. Ik ben er achter gekomen dat AI geen hapklaar liedje kan schrijven, maar dat het eerder een verrijking is dan een vervanging. Het begon als een soort experiment en dat werd eigenlijk steeds groter en groter en in combinatie met de input van luisteraars is het gelukt om een zomerhit te schrijven waar ik heel enthousiast over ben.
Kai Merckx
Het resultaat, ‘Wat Zijn We Lekker Weg’, weerspiegelt, met een knipoog, de typische Nederlander op vakantie. Zo komen het struinen over de camping met je rolletje wc-papier en jezelf verstaanbaar proberen te maken in steenkolen Engels voorbij.
Doorgaans is Kai Merckx doordeweeks te horen in zijn avondshow en op vrijdagavond, samen met Tom van der Weerd en Bram Krikke. Nu neemt hij de ochtendshow van Mattie en Marieke over, die met vakantie zijn. Kirsten Westrik, die vorig jaar zomer ook met Kai te horen was in de ochtendshow, is er ook weer bij. Dit keer niet als nieuwslezer, maar als sidekick.
Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Ruim 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024 Amsterdam, 24 oktober 2024 – De audioreclamemarkt blijft onstuitbaar groeien en bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden…
Nieuwe hitlijst en dj’s SLAM! Al bijna 10 jaar draaien elke vrijdag verschillende toonaangevende Nederlandse en internationale dj’s een set tijdens de MixMarathon op SLAM!…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.