Wie maakt de beste audioreclame?
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Qmusic-dj Kai Merckx heeft zojuist een zomerhit gelanceerd, genaamd ‘Wat Zijn We Lekker Weg’. Kai, die deze zomer de ochtendshow van Mattie en Marieke overneemt, heeft het nummer met behulp van Q-luisteraars en AI geschreven. De release komt extra goed uit nu de regenachtige dagen ruimte maken voor zomers weer.
Vorige week riep Kai de luisteraars van Qmusic op om elementen aan te leveren waar een typische zomerhit aan moet voldoen of wat zij associëren met vakantie. Met deze input ging Kai aan de slag, waarbij hij de hulp inriep van kunstmatige intelligentie om een begin van de teksten en melodie te genereren.
Het begon eigenlijk vooral met de vraag hoe ver AI zou komen in het proces van het maken van een liedje. Ik ben er achter gekomen dat AI geen hapklaar liedje kan schrijven, maar dat het eerder een verrijking is dan een vervanging. Het begon als een soort experiment en dat werd eigenlijk steeds groter en groter en in combinatie met de input van luisteraars is het gelukt om een zomerhit te schrijven waar ik heel enthousiast over ben.
Kai Merckx
Het resultaat, ‘Wat Zijn We Lekker Weg’, weerspiegelt, met een knipoog, de typische Nederlander op vakantie. Zo komen het struinen over de camping met je rolletje wc-papier en jezelf verstaanbaar proberen te maken in steenkolen Engels voorbij.
Doorgaans is Kai Merckx doordeweeks te horen in zijn avondshow en op vrijdagavond, samen met Tom van der Weerd en Bram Krikke. Nu neemt hij de ochtendshow van Mattie en Marieke over, die met vakantie zijn. Kirsten Westrik, die vorig jaar zomer ook met Kai te horen was in de ochtendshow, is er ook weer bij. Dit keer niet als nieuwslezer, maar als sidekick.
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Pop en dance zender SLAM! krijgt een nieuwe ochtendshow Vanaf maandag 23 oktober staat Anoûl Hendriks op met de luisteraars en presenteert hij het ochtendprogramma…
Radiostation 100% NL updatet eind oktober de programmering Nieuw in de 100% NL porgrammering is de komst van Martijn La Grouw die de zogeheten kantooruren…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.