Vanaf vandaag zijn in de stationshal van Utrecht Centraal de deuren geopend van de Radio Veronica Pop-Up Platenzaak. Passanten in de stationshal hebben de mogelijkheid te snuffelen tussen honderden platen, muziek te luisteren en even neer te ploffen op de bank. Schuin tegenover de platenzaak is bovendien een fototentoonstelling te bewonderen met foto’s van liveoptredens van genoteerde artiesten, geschoten door Nederlandse popfotografen. Onder het motto WE.LOVE.MUSIC biedt Radio Veronica met de Pop-Up Platenzaak en de fototentoonstelling verdieping in hun ‘Radio Veronica Top 1000 Allertijden’: de original onder de lijsten die tot en met vrijdag 18 november te horen is op Radio Veronica.
Wie de televisiecommercial van Radio Veronica voorbij heeft zien komen, zal de platenzaak direct herkennen: helemaal in Veronica-stijl is de vandaag feestelijk geopende pop-up in de Utrechtse stationshal ingericht. Platenzaak Concerto, een begrip voor wie thuis is in vinyl, exploiteert de pop-up. Voorbijgangers kunnen binnenkomen om hun favoriete plaat te zoeken, nieuwe muziek te beluisteren en even neer te ploffen op de bank.
Voor wie extra verdieping zoekt in de original onder de lijsten, is in de stationshal ook een fototentoonstelling opgezet. Foto’s van liveoptredens van genoteerde artiesten uit de ‘Radio Veronica Top 1000 Allertijden’ zijn hier te zien, caught in the act door Nederlandse popfotografen. De foto’s zijn door de fotografen zelf voorzien van tekst en uitleg.
Een speciaal hoekje in de fototentoonstelling is gewijd aan de dit jaar overleden zanger Henny Vrienten. Zijn Nederlandse groep Doe Maar heeft dit jaar maar liefst drie noteringen meer in de lijst dan voorgaande jaren. Radio Veronica staat zo samen met haar luisteraars stil bij het overlijden van deze bijzondere muzikant.
Marieke Elsinga is haar radiocarrière gestart bij het opleidingstraject van Qmusic Radiozender Qmusic richt een nieuw opleidingstraject op: de Qmusic Academy. Dit traject vervangt het…
2022 breekt records De audioreclamebestedingen in 2022 bedragen 225,8 miljoen euro. Dit is een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2021, een…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.