Menu
Geplaats op 9 juli 2025

Radio Veronica trotse sponsor van nieuwste Eredivisieclub Telstar

Logo van Radio Veronica op uit- en thuisshirt en de broek

Radio Veronica wordt trotse sponsor van SC Telstar en volgt hun strijd als underdog in de Eredivisie komend seizoen op de voet. Het logo van Radio Veronica prijkt op het uit- en thuisshirt en de broek van de club. Maar de samenwerking is veel meer dan dat, zo werd zojuist bekendgemaakt tijdens de middagshow van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof.

De samenwerking werd vanmiddag officieel bekendgemaakt tijdens de middagshow van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof op Radio Veronica. Zij schakelden live over naar het BUKO Stadion in Velsen-Zuid, waar hun collega dj’s Frank van der Lende en Gerard Ekdom aanwezig waren voor de onthulling. Samen met hoofdtrainer Anthony Correia, doelman Ronald Koeman jr. en verdediger Guus Offerhaus maakten zij de samenwerking officieel.

De Witte Leeuwen uit Velsen-Zuid zijn na 47 jaar weer terug in de Eredivisie. Direct na de promotie zijn we het gesprek aangegaan over een samenwerking. En dat wordt meer dan alleen een logo op het shirt, want dat kan iedereen. We worden samen één club en gaan Telstar steunen, volgen en elk punt vieren. Want we hopen, net als heel Nederland, dat deze helden weer gaan stunten!

Frank van der Lende

Telstar staat al decennialang bekend als een club die het altijd net even anders doet. De samenwerking met Radio Veronica sluit daar naadloos op aan. We zijn allebei eigenzinnig, herkenbaar en gevestigde namen binnen de Nederlandse cultuur. Een partnership waar we trots op zijn, en waarin we ook écht samen gaan optrekken. Ieder op ons eigen speelveld, maar met dezelfde ambitie.

Leon Annokkée, Algemeen Directeur van Telstar
Frank van der Lende, Leon Annokkée en Gerard Ekdom zetten een handtekening onder de samenwerking. Fotocredits: Emre Tarlakusu

Een match in karakter en geschiedenis

Radio Veronica en Telstar vinden elkaar in hun gedeelde achtergrond én cultuur. Beide zijn ontstaan in de jaren ’60: Radio Veronica als rebelse zeezender op de Noordzee, Telstar als club van vis en staal aan diezelfde unieke kust. Allebei kozen ze vanaf het begin hun eigen pad – eigenzinnig, herkenbaar en altijd in beweging.

Telstar werd in 1963 opgericht en speelde vanaf 1964 veertien jaar lang in de eredivisie. Daarna speelde de ploeg een tijd lang in de Eerste Divisie. Vorige maand wist de club onder leiding van Anthony Correia in zijn debuutseizoen te promoveren naar de Eredivisie. Daar beginnen de Witte Leeuwen aan hun eerste seizoen in 47 jaar.

V.l.n.r. boven: Ronald Koeman jr., Frank van der Lende en Guus Offerhaus, beneden: Gerard Ekdom en hoofdtrainer Anthony Correia. Fotocredits: Emre Tarlakusu
Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2026 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Me
Nieuws
RadioCloud Contact
[email protected] +31 (0)20 345 1596