DPG Media lanceert op 1 mei radiozender Joe 70s & 80s op het nieuwe landelijke DAB+ kanaal. De naam zegt het al, Joe 70s & 80s draait herkenbare classics en hits uit de twee genoemde decennia van de vorige eeuw.
Van ABBA tot ZZ Top, van George Michael tot Michael Jackson en van Prince tot Queen. Met Joe 70s & 80s is Nederland een nieuwe radiozender rijker, met de focus op de tijd waarin disco, funk, soul en rock-‘n-roll hoogtij vierden. DPG Media, dat onder andere eigenaar is van radiozender Qmusic, lanceerde deze radiozender al zeer succesvol in België en doet dat nu ook in Nederland op DAB+.
Herkenbare retromuziek: de beats en tunes van toen zijn niet weg te denken uit de popmuziek van nu. Met Joe 70s & 80s gaan we naar die basis en vieren we het tijdperk van disco, soul en rock-‘n-roll de hele dag non-stop op het landelijke DAB+-kanaal.
Rob Ester, zendermanager Joe 70s & 80s
Radiozender Joe heeft zijn roots in België waar het radiostation op 1 april 2009 van start ging. De zender groeide bij onze zuiderburen uit tot een goed gewaardeerde classics-zender met een stevig marktaandeel. In 2019 volgde de Nederlandse versie van Joe dat in eerste instantie alleen online en via de app te beluisteren was. De Joe 70s & 80s app is gratis te downloaden in de App Store van Apple en de Google Play Store.
Marieke Elsinga is haar radiocarrière gestart bij het opleidingstraject van Qmusic Radiozender Qmusic richt een nieuw opleidingstraject op: de Qmusic Academy. Dit traject vervangt het…
2022 breekt records De audioreclamebestedingen in 2022 bedragen 225,8 miljoen euro. Dit is een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2021, een…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.