Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
De allereerste editie van het Regio Songfestival wordt op zaterdag 4 november gehouden in Stadsschouwburg Utrecht. Nog nooit eerder werkten alle dertien regionale omroepen uit Nederland samen aan zo’n grootschalig en uniek evenement.
De vorm is à la het Eurovisie Songfestival. Elke regionale omroep vaardigt een artiest af voor de finale. Deze dertien artiesten strijden om de winst in een wervelende liveshow. Voor deze eerste keer is gekozen voor het centraal in Nederland gelegen Utrecht, waarbij RTV Utrecht de gastomroep is. En net als bij het Eurovisie Songfestival komt de volgende editie van het festival uit de provincie van de winnaar!
Wat het evenement zo bijzonder maakt, is dat tijdens de liveshow de eigenheid en rijkheid van de diverse streken en streektalen van Nederland de revue passeren. Van Fries, Limburgs tot Brabants en Zeeuws. Door de artiesten wordt uitsluitend in de streektaal of in het Nederlands gezongen. Dit maakt het Regio Songfestival naast de diversiteit aan optredens uniek en voor iedereen een spektakel om naar te kijken. De show zal vanaf 20.30 uur circa twee uur live te volgen zijn via de televisie en onlinekanalen van alle dertien regionale omroepen. Dit genereert een enorm bereik.
De samenwerking met de regionale collega’s geeft enorm veel energie en verbinding. Alle ingrediënten zijn aanwezig. Het is een uniek evenement en muziek zorgt voor de juiste verbinding. De regionale omroep is voor iedereen en is altijd bereikbaar en nu voor heel Nederland!
Mede-organisator Machteld Smits van gastomroep RTV Utrecht kijkt vol vertrouwen naar deze eerste editie
Nog nooit eerder organiseerden alle dertien regionale omroepen uit Nederland samen zo’n groot evenement. De regionale publieke omroepen zijn de nieuws- en informatiezenders in de regio. Met grote regionale betrokkenheid en altijd dichtbij. Wij zijn er voor iedereen en inspireren mensen om actief onderdeel uit te maken van de samenleving. Nu en in de toekomst.
Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Ruim 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024 Amsterdam, 24 oktober 2024 – De audioreclamemarkt blijft onstuitbaar groeien en bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden…
Nieuwe hitlijst en dj’s SLAM! Al bijna 10 jaar draaien elke vrijdag verschillende toonaangevende Nederlandse en internationale dj’s een set tijdens de MixMarathon op SLAM!…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.