Adverteerder krijgt via een one-stop shop unieke toegang tot FM, DAB, streaming audio en podcasts Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij…
NPO Radio 5 staat van zaterdag 17 tot en met vrijdag 23 februari in het teken van muziek uit de sixties tijdens De Evergreen Week van de Jaren 60. Luisteraars kunnen in deze week het nieuwe spel Fiks de Sixties spelen. In elk programma zijn vier fragmenten van liedjes te horen. Drie komen er uit de jaren zestig; eentje niet. Welke niet?
Tijdens De Evergreen Week van de Jaren 60 zetten de dj’s van NPO Radio 5 onder de noemer ‘wie a zegt, moet ook b zeggen’ de B-kantjes van singles in de schijnwerper. De jocks draaien eerst de populaire A-kant, later gevolgd door het doorgaans minder bekende B-kantje dat vaak onterecht onbelicht is gebleven.
Een week lang is muziek te horen van onder anderen Ramses Shaffy, The Beatles, Nina Simone, Beach Boys, Rob de Nijs, Dionne Warwick, Shocking Blue, Cliff Richard, The Rolling Stones, Aretha Franklin, Boudewijn de Groot, The Hollies en Roy Orbison.
“NPO Radio 5 heeft een unieke positie in het Nederlandse radiolandschap. Een nog altijd groeiende groep luisteraars geniet van onze mix van muziek uit vooral de jaren zestig en zeventig en de extra aandacht die de publieke omroep heeft voor het Nederlands product. Met themaweken, zoals De Evergreen Week van de Jaren 60, onderstrepen we het bijzondere karakter van deze zender”, zeg Peter de Vries, zendermanager van NPO Radio 5.
De Evergreen Week van de Jaren 60 wordt op vrijdag 23 februari afgesloten met de Evergreen Toplijst van de Jaren 60, te horen tussen 06.00 en 20.00 uur op NPO Radio 5. De Toplijst wordt samengesteld door de luisteraars die via nporadio5.nl kunnen stemmen van zaterdag 17 februari 08.00 uur tot en met donderdag 22 februari 12.00 uur.
NPO Radio 5, De Evergreen Week van de Jaren 60, van zaterdag 17 tot en met vrijdag 23 februari. Zie voor meer informatie nporadio5.nl.
Adverteerder krijgt via een one-stop shop unieke toegang tot FM, DAB, streaming audio en podcasts Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij…
De 3FM Awards Met 3FM Serious Request nog vers in het geheugen, blikt NPO 3FM alweer vooruit op het volgende: de 3FM Awards! De line-up…
A Forest van The Cure opnieuw op nummer 1 Michael Jackson, Prince, U2, Bruce Springsteen en Queen: in de jaren ’80 scoorden zij hun grootste…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.