3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
Al voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1% meer dan het vorige record van vorig jaar. Audify publiceert vandaag de netto audioreclame-omzet van het derde kwartaal 2022.
De spotbestedingen zijn 38,8 miljoen euro (+2,9%). De digitale audio-omzet, alle reclame die alleen via internet te horen is, groeit met 6,9% naar ruim 2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame (buiten de reclameblokken) liggen iets lager dan vorig jaar en komen uit op 2,8 miljoen euro (3,1 miljoen in 2021). Dit is te verklaren doordat 2021 een grote sportzomer was.
De top 5 branches zijn 1. Retail – 2. Financiële Dienstverlening – 3. Horeca, Toerisme, Recreatie – 4. Overheid, Educatie en Non-Profit – 5. Telecom, ICT. De grootste adverteerder is Jumbo, KPN gaat naar de tweede positie gevolgd door respectievelijk Kruidvat, ANWB en T-Mobile. (Bron Nielsen).
Radio heeft een continue en intensieve relatie met haar 12,5 miljoen wekelijkse luisteraars. Audio-adverteerders tappen in op dit bereik en de menselijke connectie van radio. De groei in audioreclame is extra opvallend te noemen omdat de grote besteders uit de automotive branche (door externe factoren) een stuk minder aanwezig zijn.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
‘Wanna Be Startin’ Something’ van Michael Jackson, ‘Rhythm Is A Dancer’ van Snap en ‘Last Dance’ van Donna Summer wél in de lijst Een belangrijke…
Van kerstklassiekers tot Radio Viervoeter De feestdagen staan voor de deur en NPO Klassiek brengt luisteraars in heel Nederland samen met een gevarieerd aanbod aan…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.