NPO Radio 1 tijdens de Olympische Spelen NPO Radio 1 maakt tijdens de Olympische Spelen van ’s morgens tot ’s avonds laat live radio vanuit…
Al voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1% meer dan het vorige record van vorig jaar. Audify publiceert vandaag de netto audioreclame-omzet van het derde kwartaal 2022.
De spotbestedingen zijn 38,8 miljoen euro (+2,9%). De digitale audio-omzet, alle reclame die alleen via internet te horen is, groeit met 6,9% naar ruim 2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame (buiten de reclameblokken) liggen iets lager dan vorig jaar en komen uit op 2,8 miljoen euro (3,1 miljoen in 2021). Dit is te verklaren doordat 2021 een grote sportzomer was.
De top 5 branches zijn 1. Retail – 2. Financiële Dienstverlening – 3. Horeca, Toerisme, Recreatie – 4. Overheid, Educatie en Non-Profit – 5. Telecom, ICT. De grootste adverteerder is Jumbo, KPN gaat naar de tweede positie gevolgd door respectievelijk Kruidvat, ANWB en T-Mobile. (Bron Nielsen).
Radio heeft een continue en intensieve relatie met haar 12,5 miljoen wekelijkse luisteraars. Audio-adverteerders tappen in op dit bereik en de menselijke connectie van radio. De groei in audioreclame is extra opvallend te noemen omdat de grote besteders uit de automotive branche (door externe factoren) een stuk minder aanwezig zijn.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
NPO Radio 1 tijdens de Olympische Spelen NPO Radio 1 maakt tijdens de Olympische Spelen van ’s morgens tot ’s avonds laat live radio vanuit…
Programma WKNDMX viert eerste lustrum De SLAM! WKNDMX is vijf jaar geworden en viert dat op zaterdag 20 juli met een 12 uur durende uitzending.…
Kim Kötter vervangt Ingrid Jansen Presentatrice en ondernemer Kim Kötter is komende week samen met Giorgio Hokstam te horen in de ochtendshow van 100% NL.…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.