3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
Deze wereldwijde groep van handelsorganisaties die radiobedrijven en verkoopkantoren vertegenwoordigen, zal de kracht en waarde van radio/audio in het medialandschap op grote schaal laten zien en promoten door best practices te delen en met één stem te spreken.
Deze wereldwijde samenwerking onderstreept de vele sterke punten van radio; hoe zowel luisteraars als marketeers kunnen deelnemen aan de opwindende evolutie van dit mobiele, multi-platform medium.
De stichtende leden van de World Radio Alliance zijn Radiocentre (VK), Radiozentrale (Duitsland), Audify (Nederland), RAB (VS), RadioMedia (Finland), Bureau de la Radio (Frankrijk), VIA – Association of AV Media (België), ACR – Associaciò Catalana de Ràdio (Spanje), Radiocentre Ireland, FCP AssoRadio (Italië), Radio Connects (Canada), Vereniging van Oostenrijkse commerciële omroepen (VÖP), Commercial Radio Australia en egta – International Association of TV & Radio Sales-huizen.
Lucy Barrett, Client Director bij Radiocentre UK, wordt de inaugurele president. Zij zal de Alliantie vertegenwoordigen naar externe belanghebbenden en de activiteiten van de groep aansturen. Caroline Gianias, President van Radio Connects in Canada, zal samenwerken met Lucy als Vice-President van de World Radio Alliance.
De groep gaat officieel van start op 10 februari – voorafgaand aan Wereldradiodag op 13 februari – met de release van een videocompilatie van adverteerders van gerenommeerde merken die de sterke punten van radio en audio belichten.
Lucy Barrett, President of World Radio Alliance & Client Director at Radiocentre UK:
“I am honoured to be the first president of the newly formed World Radio Alliance. The time is absolutely right to join forces and speak with a collective voice. Over the last decade we have seen the rise of more commercial audio formats such as music streaming services and podcasts, yet commercial radio’s dominance in the sector remains pretty much intact. But, as is so often the case in the world of media, expectations and perceptions relating to the growth of the new formats are disconnected from this reality. As the world has become smaller, with media decisions often taken across whole regions and continents, it’s crucial we come together to tell the success story of radio in a consistent and unified manner.”
Laurent Bliaut, President, egta & Deputy General Director, Marketing, Strategy & Innovation, TF1 Pub:
This unprecedented alliance of radio associations shows the willingness and need to put radio and audio in the spotlight. I’m proud that egta is one of the many trade bodies at the vanguard of this exciting initiative, highlighting the many strengths of our medium to advertisers, agencies and industry experts alike.
3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman opgesloten door kinderen met een metabole ziekte Zojuist werden 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en…
‘Wanna Be Startin’ Something’ van Michael Jackson, ‘Rhythm Is A Dancer’ van Snap en ‘Last Dance’ van Donna Summer wél in de lijst Een belangrijke…
Van kerstklassiekers tot Radio Viervoeter De feestdagen staan voor de deur en NPO Klassiek brengt luisteraars in heel Nederland samen met een gevarieerd aanbod aan…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.