Menu
Geplaats op 10 februari 2022

World Radio Alliance van start

Ter gelegenheid van Wereldradiodag en op initiatief van egta slaan veertien brancheorganisaties in Europa, de VS, Canada en Australië de handen ineen om de World Radio Alliance te vormen.

Deze wereldwijde groep van handelsorganisaties die radiobedrijven en verkoopkantoren vertegenwoordigen, zal de kracht en waarde van radio/audio in het medialandschap op grote schaal laten zien en promoten door best practices te delen en met één stem te spreken.

Deze wereldwijde samenwerking onderstreept de vele sterke punten van radio; hoe zowel luisteraars als marketeers kunnen deelnemen aan de opwindende evolutie van dit mobiele, multi-platform medium.

De stichtende leden van de World Radio Alliance zijn Radiocentre (VK), Radiozentrale (Duitsland), Audify (Nederland), RAB (VS), RadioMedia (Finland), Bureau de la Radio (Frankrijk), VIA – Association of AV Media (België), ACR – Associaciò Catalana de Ràdio (Spanje), Radiocentre Ireland, FCP AssoRadio (Italië), Radio Connects (Canada), Vereniging van Oostenrijkse commerciële omroepen (VÖP), Commercial Radio Australia en egta – International Association of TV & Radio Sales-huizen.

Lucy Barrett, Client Director bij Radiocentre UK, wordt de inaugurele president. Zij zal de Alliantie vertegenwoordigen naar externe belanghebbenden en de activiteiten van de groep aansturen. Caroline Gianias, President van Radio Connects in Canada, zal samenwerken met Lucy als Vice-President van de World Radio Alliance.

De groep gaat officieel van start op 10 februari – voorafgaand aan Wereldradiodag op 13 februari – met de release van een videocompilatie van adverteerders van gerenommeerde merken die de sterke punten van radio en audio belichten.

Lucy Barrett, President of World Radio Alliance & Client Director at Radiocentre UK:

“I am honoured to be the first president of the newly formed World Radio Alliance. The time is absolutely right to join forces and speak with a collective voice. Over the last decade we have seen the rise of more commercial audio formats such as music streaming services and podcasts, yet commercial radio’s dominance in the sector remains pretty much intact. But, as is so often the case in the world of media, expectations and perceptions relating to the growth of the new formats are disconnected from this reality. As the world has become smaller, with media decisions often taken across whole regions and continents, it’s crucial we come together to tell the success story of radio in a consistent and unified manner.”

Laurent Bliaut, President, egta & Deputy General Director, Marketing, Strategy & Innovation, TF1 Pub:

This unprecedented alliance of radio associations shows the willingness and need to put radio and audio in the spotlight. I’m proud that egta is one of the many trade bodies at the vanguard of this exciting initiative, highlighting the many strengths of our medium to advertisers, agencies and industry experts alike.

Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2022 - Privacy verklaring
Terug