Sharid Alles, zendermanager NPO 3FM:
Het Glazen Huis was terug; en hoe! Toen we eerder dit jaar kozen voor het Wereld Natuur Fonds met als doel het tegengaan van klimaatverandering, was het idee voor het Glazen Huis als symbolische broeikas snel geboren. Sander, Frank, Jorien en Rob, maar ook de mensen achter de schermen en iedereen in Nederland die iets heeft bijgedragen aan de actie hebben dit tot een groot succes gemaakt. Wat was het een hartverwarmende week! Ondanks dat we op dag één overvallen werden door een strenge lockdown zijn we ontzettend tevreden met deze editie, de terugkeer van het Glazen Huis en het prachtige resultaat voor het Wereld Natuur Fonds.
Kirsten Schuijt, CEO WWF-NL:
Dit resultaat is bijna niet te geloven. Wat mooi om op deze manier 2021 en deze bijzondere samenwerking af te sluiten. Zoveel mooie acties en spontane donaties. Het is prachtig om te zien. Dankzij de massale steun van zoveel mensen in Nederland kunnen we de regenwouden in Zuid-Amerika beschermen en herstellen en daarmee klimaatverandering wereldwijd tegengaan.
Via de 3FM Serious Request Newsroom, te bereiken via 3fm.nl/newsroom, zijn rechtenvrije foto’s en video’s te vinden van de hele actieweek die kosteloos gebruikt kunnen worden om verslag te doen van de actie. Ook de Aftermovie van de actie is hier te vinden.
Traditiegetrouw zet 3FM Serious Request zich in de week voor kerst in voor het goede doel, dit jaar voor het eerst voor het Wereld Natuur Fonds. Van 18 t/m 24 december stonden de radiozender en alle online en social kanalen van 3FM volledig in het teken van de actie en werd er 24 uur per dag live radio en online content gemaakt vanuit Glazen Huis vanuit De Nieuwe Stad in Amersfoort. Sander Hoogendoorn, Frank van der Lende, Jorien Renkema en Rob Janssen zetten zich een week lang samen met Nederland in om zoveel mogelijk geld op te halen voor het Wereld Natuur Fonds om Zuid-Amerikaanse regenwouden te beschermen en te herstellen. Dit kon door een plaat aan te vragen, een donatie te doen of zelf in actie te komen. 3FM Serious Request was te volgen op NPO 3FM en de online kanalen van de zender, 24 uur per dag op televisie op NPO 1 extra (deze maand gratis te ontvangen via KPN kanaal 81, Ziggo kanaal 128 en T-Mobile kanaal 81) en via dagelijkse updates op NPO 1. Bezoek 3fm.nl/seriousrequest voor meer informatie.
Marieke Elsinga is haar radiocarrière gestart bij het opleidingstraject van Qmusic Radiozender Qmusic richt een nieuw opleidingstraject op: de Qmusic Academy. Dit traject vervangt het…
2022 breekt records De audioreclamebestedingen in 2022 bedragen 225,8 miljoen euro. Dit is een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2021, een…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.