Wie maakt de beste audioreclame?
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Het liveblog is hier te volgen.
en dag, een week of misschien wel tot na kerst. Vorig jaar lukte het de dj’s pas na vier dagen om te ontsnappen. De dj’s krijgen ieder een ultrakort fragment van een hit uit de rijke geschiedenis van de Top 40. De enige manier om uit de escape room te komen, is het raden van de juiste titel + artiest, de oplossing van de muzikale code. In de Q-escape room bevinden zich allerlei puzzels die de dj’s dichter bij de oplossing brengen. Elke dag tussen 06:00 uur en 20:00 uur wordt er live radio gemaakt vanuit de Q-escape room. Mattie, Marieke, Domien en Bram verblijven continu in de escape room, ze eten en slapen er dus ook.
Tijdens de eerste twee edities Q-escape room werden de dj’s massaal geholpen door de luisteraars. Er kwamen tienduizenden berichten binnen en het aantal bezoekers op de website en in de app steeg explosief. Zo lag de het gebruik van de videoplayer in de Q-app maar liefst 671% hoger dan in reguliere weken.
Op vaste momenten gedurende de dag mogen de dj’s een gok wagen. Hebben ze hun hits allemaal goed? Dan mogen ze de Q-escape room verlaten. Maar klopt het niet of staan de antwoorden niet in de juiste volgorde, dan moeten ze wachten op de volgende ontsnappoging. Ondertussen moeten zij puzzels doen om dichter bij de antwoorden te komen. En daarbij kunnen ze de hulp van luisteraars goed gebruiken. Een escape room draait immers om samenwerken.
Q-escape room credits Qmusic
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Pop en dance zender SLAM! krijgt een nieuwe ochtendshow Vanaf maandag 23 oktober staat Anoûl Hendriks op met de luisteraars en presenteert hij het ochtendprogramma…
Radiostation 100% NL updatet eind oktober de programmering Nieuw in de 100% NL porgrammering is de komst van Martijn La Grouw die de zogeheten kantooruren…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.