Erik maakt je werkdag Vanaf maandag 8 januari 2024 zal Erik van Roekel elke werkdag te horen zijn op 100% NL. Tussen 10.00 en 13.00…
In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9% meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Audify publiceert vandaag de netto audioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2022.
De spotbestedingen omvatten 90% van de totale omzet en groeien met 12,9% naar 90,2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame neemt toe met 16,2% en is in het eerste half jaar 6,2 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit weer relatief het sterkst met 35% en komt uit op 4,2 miljoen euro.
De top 5 branches zijn in volgorde van grootte: Retail, Financiële Dienstverlening, ‘Overheid, Educatie en Non-Profit’, ‘Telecom, ICT’ en ‘Horeca, Toerisme, Recreatie’. De grootste adverteerder is KPN, gevolgd door respectievelijk T-Mobile, ANWB, Kruidvat en Albert Heijn. Het totaal aantal audio-adverteerders in de eerste helft van 2022 is 1.374, zij hebben audioreclame ingezet voor 1.521 merken. (Bron Nielsen).
Steeds meer adverteerders zetten audio in om hun merk te versterken. We zien dat we dit eerste half jaar ruim 200 adverteerders meer hebben kunnen helpen met de kracht van audio dan een jaar eerder. Een mooi resultaat voor de reclamemarkt.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
Erik maakt je werkdag Vanaf maandag 8 januari 2024 zal Erik van Roekel elke werkdag te horen zijn op 100% NL. Tussen 10.00 en 13.00…
Vanaf 2 februari elke vrijdag van 14.00 – 18.00 uur te horen Sinds 2018 is het de meest gestelde vraag in medialand; keert Edwin Evers…
Sky Radio’s all-Christmas muziekprogrammering van start vanuit Disneyland Paris Zojuist klonk het startschot van ‘The Christmas Station’ op een wel heel bijzondere plek: Mickey en…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.