Santa Hug 2024
Santa Intelligence In een wereld vol AI en technologie lijkt alles maakbaar. Maar juist in deze tijd zoeken we naar wat écht is, naar momenten…
In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9% meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Audify publiceert vandaag de netto audioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2022.
De spotbestedingen omvatten 90% van de totale omzet en groeien met 12,9% naar 90,2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame neemt toe met 16,2% en is in het eerste half jaar 6,2 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit weer relatief het sterkst met 35% en komt uit op 4,2 miljoen euro.
De top 5 branches zijn in volgorde van grootte: Retail, Financiële Dienstverlening, ‘Overheid, Educatie en Non-Profit’, ‘Telecom, ICT’ en ‘Horeca, Toerisme, Recreatie’. De grootste adverteerder is KPN, gevolgd door respectievelijk T-Mobile, ANWB, Kruidvat en Albert Heijn. Het totaal aantal audio-adverteerders in de eerste helft van 2022 is 1.374, zij hebben audioreclame ingezet voor 1.521 merken. (Bron Nielsen).
Steeds meer adverteerders zetten audio in om hun merk te versterken. We zien dat we dit eerste half jaar ruim 200 adverteerders meer hebben kunnen helpen met de kracht van audio dan een jaar eerder. Een mooi resultaat voor de reclamemarkt.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
Santa Intelligence In een wereld vol AI en technologie lijkt alles maakbaar. Maar juist in deze tijd zoeken we naar wat écht is, naar momenten…
Stemperiode voor dé kerst-hitlijst van het jaar officieel geopend Vanmorgen bracht Nick Schilder onder begeleiding van de Sky Radio Kerstman de eerste stem uit voor…
Marieke Elsinga terug op de radio Afgelopen maandag keerde Marieke Elsinga terug op de radio en is ze weer samen met Mattie Valk te horen…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.