NPO 3FM en HUMAN presenteren unieke 8D-podcast ‘In het hoofd van’
De podcast is een 8D-ervaring over mensen met mentale problemen We zitten de hele dag in ons eigen hoofd. Of het nu gepieker, gekke gedachtenspinsels…
In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9% meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Audify publiceert vandaag de netto audioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2022.
De spotbestedingen omvatten 90% van de totale omzet en groeien met 12,9% naar 90,2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame neemt toe met 16,2% en is in het eerste half jaar 6,2 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit weer relatief het sterkst met 35% en komt uit op 4,2 miljoen euro.
De top 5 branches zijn in volgorde van grootte: Retail, Financiële Dienstverlening, ‘Overheid, Educatie en Non-Profit’, ‘Telecom, ICT’ en ‘Horeca, Toerisme, Recreatie’. De grootste adverteerder is KPN, gevolgd door respectievelijk T-Mobile, ANWB, Kruidvat en Albert Heijn. Het totaal aantal audio-adverteerders in de eerste helft van 2022 is 1.374, zij hebben audioreclame ingezet voor 1.521 merken. (Bron Nielsen).
Steeds meer adverteerders zetten audio in om hun merk te versterken. We zien dat we dit eerste half jaar ruim 200 adverteerders meer hebben kunnen helpen met de kracht van audio dan een jaar eerder. Een mooi resultaat voor de reclamemarkt.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
De podcast is een 8D-ervaring over mensen met mentale problemen We zitten de hele dag in ons eigen hoofd. Of het nu gepieker, gekke gedachtenspinsels…
Donnie maakt Foute Anthem van Qmusic met niemand minder dan Chantal Janzen Vandaag lanceert rapper Donnie samen met niemand minder dan Chantal Janzen hun eerste…
Rick van Velthuysen vanaf 5 juni iedere werkdag van 06:00 – 09:00 uur te horen Vanaf maandag 5 juni keert radio-dj Rick van Velthuysen terug…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.