Wie maakt de beste audioreclame?
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Aan de hand van bekende nummers die ooit in de Nederlandse Top 40 hebben gestaan duiken Qmusic-dj Wim van Helden en Music Director Martijn Biemans in de verrassende verhalen achter al die liedjes. Zoals de doorbraak van artiesten en waarom bepaalde nummers Top 40-hits zijn geworden. Vanaf maandag 30 januari te horen in de maandelijkse podcast ‘Top 40 Stories’.
Elke aflevering vertellen Wim en Martijn, samen met een special guest, de verhalen en grappige feitjes achter een Top 40-hit. In de eerste aflevering trappen ze direct af met een bijzondere special guest. De man waaraan de bandleden van Metallica hun doorbraak in Europa, en daarna de rest van de wereld, vooral te danken hebben: Metal Mike.
Het verhaal van Mike is fascinerend. Een verhaal over hoe metal zo groot werd, maar vooral een verhaal over vriendschap, liefde voor de muziek en loyaliteit aan elkaar tot op de dag van vandaag. Het is een mooi jongensboek, dat we op deze manier hebben mogen vastleggen.
Wim van Helden, radio-dj bij Qmusic
Het verhaal van Mike en Metallica is zo bijzonder! Zonder hem had je een van de grootste bands ooit nooit gekend.
Martijn Biemans, musical director bij Qmusic
Om de winter te doorbreken duiken de mannen in aflevering 2 in het verhaal achter een van de grootste zomerhits ooit: ‘Macarena’. Het nummer zoals iedereen hem kent is alleen niet het origineel, maar een remix. In de studio is radiopromotor Rudo de Raaff te gast, die de remix naar radioland bracht en door het succes van de hit zelfs een huis heeft kunnen kopen.
‘Top 40 Stories’ is vanaf maandag 30 januari te horen bij Qmusic, het AD, de aangesloten regionale dagbladen en in alle gangbare podcast-apps.
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Pop en dance zender SLAM! krijgt een nieuwe ochtendshow Vanaf maandag 23 oktober staat Anoûl Hendriks op met de luisteraars en presenteert hij het ochtendprogramma…
Radiostation 100% NL updatet eind oktober de programmering Nieuw in de 100% NL porgrammering is de komst van Martijn La Grouw die de zogeheten kantooruren…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.