Wil je weten welke feiten en cijfers we met Triton Digital in de NLO Podcast Standaard meten? Audify heeft dat op een rijtje gezet voor je. Bekijk het rapport over de eerste helft van 2022. We laten zien hoeveel er is gedownload, welke categorieën, platforms, dagen en uren populair zijn.
We geven je hier alvast een paar inzichten. De podcastgebruiker downloadt gemiddeld bijna 3,5 podcasts per week. De gemiddelde afspeelduur van een podcast is een half uur. We downloaden in het begin van de week meer dan aan het einde van de week. De spitsuren zijn dan weer meer favoriet dan andere uren. De categorie ‘Nieuws’ is veruit de meest populaire met in het eerste kwartaal een downloadaandeel van 37% en in het tweede kwartaal zelfs 42%. De platformen Apple Podcast en Spotify worden het meest gebruikt om podcasts te downloaden. Meer dan 90% van de downloads vindt plaats op een mobiel apparaat (smartphone of tablet).
Marieke Elsinga is haar radiocarrière gestart bij het opleidingstraject van Qmusic Radiozender Qmusic richt een nieuw opleidingstraject op: de Qmusic Academy. Dit traject vervangt het…
2022 breekt records De audioreclamebestedingen in 2022 bedragen 225,8 miljoen euro. Dit is een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2021, een…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.