Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Mensen in Nederland willen meer gehoord worden door overheidsinstellingen, de politiek en ook de media. Dat concluderen de makers van NPO Radio 1 Luistert naar jou. De eerste twee weken van januari reisden programmamakers van NPO Radio 1 door het land om van mensen te horen wat volgens hen meer aandacht verdient op de nieuws- en sportzender. Ook via het online platform nporadio1.nl/luistertnaarjou kwamen veel reacties binnen van luisteraars én niet-luisteraars.
“De macht van de microfoon ligt veelal in de Randstad: in politiek Den Haag, maar ook in mediastad Hilversum”, zegt presentator Roos Abelman (KRO-NCRV). Zij reisde de afgelopen twee weken samen met het team door het hele land en maakte vanuit 11 provincies uitzendingen. Abelman: “Mensen willen gehoord worden, de afgelopen weken hebben we de drempel voor mensen om met ons in contact te komen verlaagd en nog meer verbinding met elkaar gelegd.”
In de slotuitzending van NPO Radio 1 Luistert naar jou vanuit de 12de provincie komt onder andere dat thema uitgebreid aan bod: laten we voldoende horen van alle mensen en onderwerpen die spelen in het land? Hoe wordt het nieuws gebracht, kan het positiever en constructiever? De slotuitzending van NPO Radio 1 Luistert naar jou is op zaterdag 14 januari te horen tussen 13.00 en 15.00 uur vanuit Observant in Amersfoort.
Mensen ervaren het lopende nieuws over de crises als zwaar en deprimerend, dat hoorden we de afgelopen weken volop terug. Ze willen meer aandacht voor oplossingsgerichte journalistiek. We hopen dat mensen ons blijven vinden met hun ideeën, zodat wij daar als makers ook uit kunnen putten.
Roos Abelman, presentatrice KRO-NCRV
Via het online platform NPO Radio 1 Luistert naar jou werden verschillende thema’s aangedragen die volgens mensen meer aandacht moeten krijgen op de zender. Veel genoemde thema’s hebben betrekking op politiek, economie en klimaat. Ook de toekomst van het pensioenstelsel en de complexiteit van de nieuwe pensioenwet sprong eruit als punt van zorg voor veel mensen.
NPO Radio 1 staat midden in de samenleving, het was inspirerend om de afgelopen weken zo veel luisteraars te spreken, te horen op zender en de reacties te lezen die via het platform bij ons binnenkwamen. Dat blijven we doen en we houden mensen op de hoogte van de thema’s die programma- en podcastmakers van de verschillende omroepen oppakken.
Klaske Tameling, zendermanager NPO Radio 1
Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Ruim 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024 Amsterdam, 24 oktober 2024 – De audioreclamemarkt blijft onstuitbaar groeien en bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden…
Nieuwe hitlijst en dj’s SLAM! Al bijna 10 jaar draaien elke vrijdag verschillende toonaangevende Nederlandse en internationale dj’s een set tijdens de MixMarathon op SLAM!…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.